پنج شهروند اهل سقز به حبس محکوم شدند

پنج شهروند اهل شهرستان سقز توسط دادگاه انقلاب این شهر مجموعا به ۴ سال و ده ماه حبس تعزیری محکوم شدند. علی قادری، آرمیا (ایوب) رنجبری، هیوا (آرمان) امینی، وریا امینی و رحمان رحیم پور در مردادماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در شهریورماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

بر اساس حکم صادره توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سقز از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، علی قادری به ۷ ماه حبس تعزیری، هیوا (آرمان) امینی به ۱۰ ماه حبس تعزیری، وریا امینی به ۸ ماه حبس تعزیری و رحمان رحیم پور به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شدند. همچنین بر اساس این حکم آرمیا (ایوب) رنجبری نیز از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه های مخالف نظام به ۱۰ ماه حبس تعزیری و به اتهام توهین به رهبری به ۱۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ ۱۲ آذرماه ۹۹ در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز برگزار و در تاریخ ۱۹ آذرماه اقدام به صدور رای کرده است.

روز چهارشنبه ۱۵ مرداد، علی قادری، هیمن کریمی، آرمیا رنجبری، هیوا امینی و وریا امینی شهروندان اهل شهرستان سقز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شدند.

این شهروندان نهایتا در شهریورماه سال جاری با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج آزاد شدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰