دستکم ۵ تجمع اعتراضی برگزار شد

طی روز گذشته و امروز سه شنبه ۱۶ دی، جمعی از جوانان جویای کار روستای شهرویی از توابع بهبهان در مقابل درب کمپ مهندسی پالایشگاه بیدبلند ۲ این شهرستان، شماری از حواله داران خودروی شاهین در مقابل سازمان بازرسی کل کشور، شماری از مالباختگان سامانه نیما در مقابل ساختمان بانک مرکزی در تهران، شماری از کادر بهداشت خوزستان در مقابل ساختمان استانداری این استان و گروهی از کارگران معدن فاریاب واقع در استان کرمان در محوطه این شرکت، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

شماری از نیروهای انتظامی به جهت جلوگیری از ادامه تجمع این افراد در مقابل درب کمپ مهندسی پالایشگاه حضور یافتند.

به گفته تجمع کنندگان؛ آن ها حدود چهار ماه است که هر روز تجمعاتی را جلوی درب پالایشگاه، فرمانداری بهبهان و دفتر نمایندگی بهبهان داشته اند و چون درصد زیادی از زمین های پالایشگاه متعلق به اهالی روستای شهرویی بوده است و صاحبان ملک به شرط اختصاص و بکارگیری نیروهای زیادی از جوانان روستا این زمین ها را به قیمت ارزانی در اختیار دولت قرار داده اند.

تجمع حواله داران خودروی شاهین
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹، شماری از حواله داران خودروی شاهین با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل سازمان بازرسی کل کشور خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به قیمت اعلام شده برای این خودرو و متضرر شدن حواله داران صورت گرفته است.

تجمع مالباختگان سامانه نیما
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹، شماری از مالباختگان سامانه نیما با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان بانک مرکزی در تهران خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به ادعای دولت، سامانه نیما با هدف شفاف‌سازی فرآیند واردات و صادرات راه‌اندازی و نرخ‌گذاری ارز از کارکردهای اصلی این سامانه عنوان شده بود.

تجمع کادر بهداشت خوزستان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹، شماری از کادر بهداشت خوزستان با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان استانداری این استان، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این کارکنان خواستار تبدیل وضعیت شغلی خود هستند.

تجمع کارگران معدن فاریاب
به گزارش ایران اینترنشنال، طی روز گذشته و امروز سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹، گروهی از کارگران معدن فاریاب واقع در استان کرمان، دست از کار کشیده و در محوطه این شرکت تجمع کردند.

از جمله دلایل تجمع این کارگران تغییر شرایط قرارداد کارگران، تمدید قرارداد به صورت ماهانه، اخد تعهد عدم اعتراض و دریافت سفته از رانندگان خودروهای سنگین عنوان شده است.

یکی از کارگران در این خصوص گفت: “به تازگی مدیران شرکت شرایطی را پیش روی ما قرار داده‌اند که منصفانه نیست. جلسات بسیاری در این مدت میان مدیران معدن، مسئولان شهرستان و نمایندگان کارگران برگزار شده اما شرایط فرقی نکرده است”.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۶ ژانویه ۲۰۲۱