حمله نمایندگان مجلس به واکسن کرونا: عقیم می‌کند و سرطان‌زا است

ساعتی پس از آنکه وزیر بهداشت دستور علی خامنه ای در ممنوع‌کردن واردات واکسن‌ها تولیدی شرکت‌های آمریکایی و بریتانیایی را «مبتنی بر تحقیقات علمی» دانست و رابطه او با مردم را پدر و فرزندی خواند، تعدادی از نمایندگان مجلس نیز با انتشار نامه‌ای سرگشاده تبعیتشان را از خامنه‌ای اعلام کردند.

۲۰۰ نماینده مجلس در نامه خود نوشته‌اند که اسن شرکت‌ها مستندات تولید واکسنشان را در اختیار مقام‌های جمهوری اسلامی قرار نداده‌اند و به این دلیل نمی توان از « ایمنی، سلامت و کارآمدی واکسن‌های شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی» مطمئن شد.

آن‌ها همچنین ادعا کردند که شواهد متعددی در دست دارند که واکسن فایزر پس از تزریق سبب بروز «شوک، عوارض جانبی و فوت» شده است.

آن‌ها از دولت خواستند «به جهت عدم تهدید سلامت هموطنان هرگونه واردات واکسن‌های تولیدی شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی را ممنوع نموده و مجلس شورای اسلامی قاطعانه فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با این ممنوعیت را فصل‌الخطاب می‌داند.»

علاوه بر این نامه سرگشاده، گروهی دیگر از نمایندگان مجلس نیز در نطق‌ها و مصاحبه‌ای امروزشان ادعا کرده‌اند که واکسن‌های تولیدی شرکت‌های فایزر، مدرنا و آکسفورد سبب عقیم‌شدن و سرطان می‌شود.

علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در نطق امروزش گفت که «بر اساس برخی گزارش‌ها (واکسن‌های کرونای آمریکایی و انگلیسی) هم سرطان‌زا و هم عقیم‌کننده هستند و حتی ۶۰ درصد نظام بهداشت و درمان خودشان هم حاضر به استفاده از آنها نیستند.»

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب‌رئیس مجلس نیز صبح امروز گفت که واکسن‌های فایزر «مشکوک» و تولید شرکت‌های «بدنام» هستند: «مقام معظم رهبری به درستی فرمودند که نباید واکسن تولیدی این شرکت بدنام آمریکایی به کشور وارد شود. این شرکت آمریکایی پنج بار به جهت نقصان علمی و زیانی که مصرف داروهای آن به مردم آمریکا وارد کرده است در خود این کشور محکوم شده است.»

او گفت که این شرکت حاضر نشده به کشورها تضمین بدهد که واکسن بی‌خطر است و یا در صورت بروز خطا، خسارت نمی‌دهد: «(فایزر) در قراردادی که برای فروش واکسن با سایر کشورها می‌بندند و حتی برخی از کشورهای منطقه نیز آن را خریداری کردند هیچ تضمینی در مورد این واکسن نمی‌دهد و عوارض احتمالی آن را نیز نمی‌پذیرد و حتی حاضر به جبران خسارت‌های احتمالی نیز نمی‌باشد.»

واکسن فایزر-بایون‌تک که اکنون آماج حمله علی‌خامنه‌ای و نزدیکان او قرار گرفته است تنها واکسنی است که توانسته از سازمان بهداشت جهانی گواهی امنیت و کارایی دریافت کند.

طرح واکسیناسیون عمومی مقابله با کرونا با استفاده از این واکسن در هفته‌های گذشته در آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی آغاز شده و این کشورها امیدوارند که تا پایان فصل بهار شهروندانشان را در مقابل این ویروس ایمن کنند.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت به زبان فارسی، ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱