نایب‌رئيس مجلس: دولت روحانی می‌خواهد با شروع دولت بایدن قیمت دلار را به ۱۰ هزار تومان برساند

امیرحسین قاضی‌زاده، نایب‌رئيس مجلس، می‌گوید دولت ایران قصد دارد با شروع کار دولت بایدن، ارز به بازار تزریق کند و قیمت دلار را به ده تا یازده هزار تومان کاهش دهد.

او که شامگاه یک‌شنبه ۲۱ دی‌ماه با شبکه ۳ تلویزیون حکومت ایران گفتگو می‌کرد، منبع گفته‌های خود را اعلام نکرد ولی از برنامه‌ریزی دولت روحانی برای یک دوره ۶ ماهه و کنترل قیمت دلار خبر داد و گفت این اقدام برای فراهم کردن شرایط مذاکره انجام می‌شود.

آقای قاضی‌زاده دولت روحانی را متهم به «بازی» با قیمت دلار و «استفاده سیاسی از ارز و نیازهای مردم» کرده است.

در حال حاضر دلار در بازار ارز تهران به قیمت حدود ۲۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

دولت ایران در ماه‌های گذشته در چند مورد اقدام به تزریق ارز به بازار برای کنترل یا کاهش قیمت ارز کرده ولی دامنه تاثیر اقدامات دولت محدود بوده است.

مقام‌های دولت روحانی در ماه‌های گذشته بارها دستکاری قیمت دلار و استفاده سیاسی یا اقتصادی از نوسانات نرخ دلار را رد کرده‌اند.

جو بایدن و افراد نزدیک به او اعلام کرده‌اند که دولت آینده آمریکا قصد دارد به برجام بازگردد مشروط به این‌که ایران به تعهداتش در چارچوب این توافق بازگردد.

اصولگرایان منتقد دولت روحانی او را متهم کرده‌اند که تصمیمات اقتصادی و مدیریتی خود را با شروع به کار دولت بایدن گره زده است تا بتواند با ایجاد یک فضای سیاسی تازه، مذاکرات با آمریکا را دوباره شروع کند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱