چند زن پس از آوازخوانی در یک ویدئوی تبلیغاتی در کرمانشاه بازداشت شدند

حسن حیدری، رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمانشاه روز یکشنبه از بازداشت عوامل ساخت و انتشار یک ویدیو تبلیغاتی که در آن چند زن آوازخوانی کردند، خبر داد. وی ضمن «هنجار شکن» خطاب کردن این شهروندان گفت واحد صنفی و دفتر کانون تبلیغاتی آنها نیز پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری امنیتی تسنیم، ‌حسن حیدری‌ گفت: طی روزهای اخیر چند نفر خانم در یک مراسم، اقدام به خواندن آواز کرده اند و کلیپ این مراسم در فضای مجازی منتشر شد. پس از انتشار ویدیو مذکور در شبکه های اجتماعی رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت. در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد این اقدام به سفارش یکی از واحدهای صنفی و با هدف تبلیغات توسط یکی از کانون های تبلیغاتی شهر کرمانشاه انجام شده است.

در این گزارش به تعداد و هویت شهروندان بازداشت شده اشاره‌ای نشده است.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، کنسرت زنان برای زنان به صورت تک خوانی مجاز است و به صورت همخوانی برای آقایان نیز مجاز محسوب می‌شود. با این حال و اگرچه خوانندگی زنان در ایران منع قانونی صریحی ندارد، اما طی ۴۰ سال گذشته هنرمندان زن از خوانندگی محروم شده و تعدادی از خوانندگان مرد نیز به دلیل کار با خوانندگان زن یا مشخص بودن صدای زن در کارهایشان ممنوع الفعالیت شده‌اند.

برگرفته ای از سایت رادیو بین المللی فرانسه به زبان فارسی، ۱۸ ژانویه ۲۰۲۱