کرونا مهرداد میناوند را به کما برد، حشمت مهاجرانی و علی انصاریان را به بیمارستان

سه شخصیت فوتبال ایران با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند؛ «مهرداد میناوند»، بازیکن سابق «پرسپولیس» و تیم‌ ملی ایران به «کما» رفت و تست کرونا «حشمت مهاجرانی»، سرمربی سابق تیم ملی کشور نیز مثبت اعلام شد. هم‌چنین «علی انصاریان»، بازیکن سابق فوتبال و بازیگر کنونی صداوسیما نیز به کرونا مبتلا شده است.


دکتر «مهرداد هاشمی»، رییس «بیمارستان لاله» در تهران با تایید وضعیت وخیم مهرداد میناوند گفته است که او به «خواب مصنوعی» یا همان کما رفته است و وضعیت امیدوار کننده‌ای ندارد.

دکتر هاشمی ساعاتی پیش از اعلام این خبر گفته بود دلیل اصلی وخیم شدن حال مهرداد میناوند، تاخیر در مراجعه به بیمارستان و سهل‌انگاری در جدی گرفتن کرونا بوده است.

او گفته بود: «زمانی که آقای میناوند به بیمارستان آمد، میزان اکسیژن خونش به حدود ۴۲ درصد رسیده بود. این میزان اکسیژن خطرناک است و ما بلافاصله اقدامات ویژه را برای او آغاز کردیم.»

براساس اعلام دکتر مهرداد هاشمی، بیش از ۸۰ درصد از ریه مهرداد میناوند درگیر ویروس کرونا شده است.

میناوند سابقه بازی در تیم‌های «پاس»، پرسپولیس، «اشتروم گراتس» اتریش، «شارلوا» بلژیک، «الشباب» امارات و «سپاهان» را دارد. او برای بیش از ۷۰ بار در بازی‌های دوستانه و رسمی پیراهن تیم ملی ایران را برتن کرده و چهار گل ملی در کارنامه‌اش ثبت شده است.

میناوند در یک سال اخیر همکاری با کارگزار پرسپولیس و تبلیغات برای اسپانسر این باشگاه را آغاز کرده بود.

با وجود دوری همیشگی او از باشگاه «استقلال»، طی یک روز گذشته هواداران این باشگاه در صفحات مجازی برای او آرزوی سلامتی و بازگشت به زندگی کرده‌اند.

پس از مثبت شدن تست کرونا مهرداد میناوند، خبر ابتلای علی انصاریان به این ویروس عجیب نبود. انصاریان در روزهای گذشته میهمان برنامه ویژه مهرداد میناوند در اپلیکیشن باشگاه پرسپولیس شد. این دو به بهانه برگزاری دربی تهران، ساعاتی کنار هم حضور داشتند.

رسانه‌های ایران حال عمومی علی انصاریان را رضایت‌بخش گزارش کرده‌اند. هم‌چنین تست کرونا همسر مهرداد میناوند نیز مثبت اعلام شده است.

خبر نگران کننده از دبی می‌رسد؛ حشمت مهاجرانی، مرد تاریخ‌ساز فوتبال ایران و کسی که بسیاری از اولین و آخرین‌های فوتبال ملی کشور به نام او ثبت شده، به کرونا مبتلا شده است.

او در سال‌های گذشته با بیماری‌ قلبی مبارزه می‌کرد و همین نگرانی‌ها را در مورد وضعیت مرد محبوب ۸۱ ساله افزایش می‌دهد.

حشمت مهاجرانی نخستین مربی تاریخ فوتبال ایران است که موفق شد تیم ملی ایران را به جام جهانی ۱۹۸۶ برساند. او زمانی این اتفاق را رقم زد که جام جهانی فوتبال با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شد و از قاره آسیا و اقیانوسیه، یک تیم مجوز حضور در جام جهانی را به دست می‌آورد.

مهاجرانی سرمربی تیم ملی ایران بود که موفق شد به رقابت‌های المپیک ۱۹۷۶ صعود کند و تا مرحله یک چهارم نهایی هم پیش برود. پس از او هرگز فوتبال ایران رنگ المپیک را به خود ندید.

مهاجرانی قهرمانی جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۷۶ را هم در کارنامه دارد. این آخرین قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا بود. پس از آن ایران حتی به فینال این مسابقات هم صعود نکرد.

برگرفته ای از سایت ایران وایر، ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲