تجمع های اعتراضی در شهرهای مختلف

طی روز گذشته و امروز شنبه ۴ بهمن، جمعی از اهالی روستای لات از توابع بخش رودبار شهرستان قزوین در مقابل استانداری قزوین، شماری از کارکنان قراردادی شرکت پالایش نفت آبادان در مقابل پالایشگاه آبادان، کامیون داران شهرستان سراوان در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان و اعضای تعاونی مسکن شهرداری بخش گلستان واقع در شهرستان بهارستان استان تهران در مقابل مصلای این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بر اساس این گزارش، ۴ کیلومتر مسیر کوهستانی از مسیر لوله کشی این روستا توسط اهالی روستایی در محدوده استان گیلان قطع شده است.

حمدالله حسینی یکی از تجمع کنندگان در این خصوص گفت: “الان نزدیک به یک دهه است که بین روستای لات در الموت قزوین و نوده گیلان اختلاف مرزی و آبی وجود دارد و اهالی روستای نوده در دی ماه سال جاری با بریدن و تخریب لوله‌های آب، مشکلات بسیاری را برای روستاییان ایجاد کرده‌اند”.

وی افزود: “سه چشمه برای آبرسانی به این ۲ روستای مرزی در منطقه وجود دارد که یکی از آنها به نام “دجار دره” با لوله‌ به روستای لات آبرسانی می‌کند که متاسفانه این لوله‌ها به طول چهار کیلومتر اکنون تخریب شده است”.

زمستان سرد و قطعی آب، مشکلات زیادی را برای این روستا ایجاد کرده است.

تجمع کارکنان قراردادی شرکت پالایش نفت آبادان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امروز شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹، شماری از کارکنان قراردادی شرکت پالایش نفت آبادان، با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل پالایشگاه آبادان خواستار تغییر وضعیت شغلی خود شدند.

آن ها در این خصوص گفتند: “این روز‌ها شاهد تبعیض در اعمال این قانون هستیم. همچنان منتظر تغییر قرارداد‌های خود هستیم”.

این کارکنان که افزون بر ۳۰۰ نفر هستند ضمن اشاره به سوابق کاری بیش از سه سال خود ادامه دادند: “برخی از ما حتی ۱۵سال سابقه کار داریم”.

آن ها از مسئولان خواستند؛ با جلوگیری از اعمال سلیقه‌ای قانون، به مطالبه نیرو‌های تعمیرات پالایشگاه در تغییر وضعیت شغلی توجه کنند.

تجمع کامیون داران سراوان

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹، گروهی از کامیون داران شهرستان سراوان در اعتراض به ابطال کارت های سوخت خود در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

کامیون داران در این تجمع خواستار رفع کدینگ و رسیدگی به علت ابطال کارت های سوخت خود شدند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “برای چندمین بار متوالی است که کارت های سوخت کامیون داران را باطل و کدینگ می کنند، که هر بار کامیون داران با پرداخت جریمه و مبالغ هنگفت آنها را فعال می کنند”.

وی افزود: “با وارد کردن کارت سوخت به دستگاه سوخت گیری، در صفحه «مرجع قضایی» درج می شود؛ با مراجعه به شرکت نفت، شهرداری و … هیچ مسئولی حاضر به پاسخگویی نیست”.

این منبع ادامه داد: “فرمانداری نیز با عدم پیگیری مشکل کامیون داران اعلام کرده، ربطی به ما ندارد و کاری از دست ما ساخته نیست و به کمیته سوخت استان، تعزیرات و یا به سازمان صنعت و معدن مراجعه کنید”.

تجمع اعضای تعاونی مسکن شهرداری گلستان

به گزارش اتحادیه آژاد کارگران ایران، دیروز جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹، جمعی از اعضای تعاونی مسکن شهرداری بخش گلستان واقع در شهرستان بهارستان استان تهران، با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل مصلی این شهر خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، مدارک نشان می دهد زمین هایی این تعاونی ۸ سال پیش در میان مردم زمین توزیع کرده است، در بستر رودخانه واقع شده اند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۴ ژانویه ۲۰۲۱