قوع یک انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در پایتخت هند

مقامات پلیس هند روز جمعه اعلام کردند که یک انفجار کوچک در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی‌نو روی داده و در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است.

به گزارش رویترز، یک سخنگوی پلیس گفته است که ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که این اقدام «تلاشی شیطنت آمیز» بوده است.

وزارت خارجه اسرائیل نیز گفته است که در این انفجار به ساختمان سفارت این کشور در دهلی‌نو هیچ آسیبی وارد نشده است و تمامی دیپلمات‌ها و کارکنان سفارتخانه این کشور در سلامت هستند.

در بیانیه وزارت خارجه اسرائیل تصریح شده است که نیروهای امنیتی و انتظامی در خصوص این انفجار در حال تحقیق هستند.

یک مقام اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفته است، هرچند این انفجار هیچ گونه تلفاتی نداشته است، اما هند و همه عناصر در اسرائیل آن را یک حادثه تروریستی می‌دانند.

سابرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند هم گفته است که درباره این انفجار با گابی اشکنازی، همتای اسرائیلی خود صحبت کرده است.

وزیر امور خارجه هند می‌گوید در این تماس تلفنی با گابی اشکنازی بر حفاظت کامل از دیپلمات‌ها و سفارت اسرائیل تاکید کرده است.

سابرامانیام جایشانکار تصریح کرده است، تحقیقات درباره این انفجار در جریان است و هند از هیچ تلاشی برای بازداشت عاملان این اقدام مجرمانه دریغ نخواهد کرد.

تصویر خودرویی که روز دوشنبه در دهلی نو حامل همسر یک دیپلمات اسرائیلی بود و مورد حمله بمب گذاری قرار گرفت
این انفجار کمی بعد از ساعت پنج بعدازظهر جمعه به وقت دهلی نو روی داده است. این در حالی بود که رام نات کوویند، رئیس جمهوری هند و نارندرا مودی نخست وزیر هند در یک مراسم نظامی در یک کیلومتری محل این انفجار حضور داشتند.

در بهمن سال ۱۳۹۰ در جریان یک بمب‌گذاری در یک خودرو در دهلی نو، همسر یک دیپلمات اسرائیلی و راننده اش زخمی شدند.

یک مقام پلیس در دهلی نو در آن زمان گفته بود که همسر یک دیپلمات اسرائیلی در مسیر رفتن به سمت مدرسه فرزندانش بوده که یک موتورسوار به خودروی آنها نزدیک شده و یک بمب را به عقب ماشین می چسباند.

پلیس هند اضافه کرده بود که در نتیجه انفجار بمب، خودرو به آتش کشیده می‌شود که به موقع راننده و همسر دیپلمات اسرائیلی را از ماشین به بیرون می کشند.

در اسفند ماه همان سال دادگاهی در هند برای سه ایرانی به اتهام ارتباط با بمب‌گذاری علیه دیپلمات اسرائیلی قرار بازداشت صادر کرد.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۳۰ ژانویه ۲۰۲۱