آمریکا و فرانسه ترور فعال سیاسی منتقد حزب‌الله لبنان را محکوم کردند

آمریکا و فرانسه روز پنجشنبه ۱۵ بهمن قتل لقمان سلیم، فعال سیاسی منتقد حزب‌الله لبنان گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.

تونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای قتل این فعال سیاسی را «تروری فجیع» خوانده و گفته است ایالات متحده همانند جامعه بین المللی خواستار آن است قاتلان او به دست عدالت سپرده شوند.

وزیر امور خارجه آمریکا در این بیانیه تصریح کرده است، لقمان سلیم زندگی خود را وقف ایجاد تغییرات مثبت در لبنان کرده بود و شجاعانه به دنبال عدالت، پاسخگویی و نظم و قانون در کشورش بود.

تونی بلینکن همچنین از مقامات لبنان خواسته است بدون تاخیر عاملان این اقدام وحشیانه مورد تعقیب قرار گیرند.

در همین زمینه وزارت خارجه فرانسه نیز قتل لقمان سلیم را «جنایت فجیع» خوانده و خواستار تحقیقات شفاف در زمینه شناسایی عاملان آن شده است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفته است، انتظار داریم که تمامی مقامهای و مسئولان لبنانی اجازه دهند سیستم قضایی به طور شفاف و موثر و بدون هرگونه دخالتی اقدامات لازم را انجام دهد.

گزارش‌های حاکی است که لقمان سلیمان شامگاه چهارشنبه ناپدید شده و روز پنج‌شنبه جسدش در حالی که گلوله به سرش اصابت کرده بود، در خودرو خودش در منطقه العدوسیه در جنوب لبنان پیدا شد.

در تیرماه سال جاری نیز هشام الهاشمی، کارشناس مسائل امنیتی و چهره رسانه‌ای و از منتقدان گروه‌های شبه‌نظامی عراق در بغداد ترور شد.

هشام الهاشمی پس از اتمام یک مصاحبه تلویزیونی در مرکز بغداد هدف حمله عده‌ای افراد ناشناس قرار گرفت و کشته شد.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۵ فوریه۲۰۲۱