محکومیت فریبرز کلانتری، افشاگر به سه سال زندان. مهدی جهانگیری فاسد اقتصادی به دو سال زندان

 فریبرز کلانتری، روزنامه نگار توسط شعبه ۱۰۴۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدوسی به ۳ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی و عذرخواهی از شاکی محکوم شد. این پرونده با شکایت مهدی جهانگیری، برادر معاون رئیس جمهور و به دلیل انتشار مطالبی در خصوص فساد اقتصادی وی صورت گرفته است. محکومیت آقای کلانتری در شرایطی است که آقای جهانگیری پیشتر از بابت اتهام “قاچاق حرفه‌ای ارز” به تحمل ۲ سال حبس و سایر مجازات ها محکوم شده است.

براساس این حکم که توسط شعبه ۱۰۴۰ دادگاه کیفری دو قدوسی تهران به ریاست قاضی فرزاد فیروزی صادر و طی روزهای اخیر به وی ابلاغ شده است، فریبرز کلانتری از بابت اتهام “توهین” به پرداخت ۱۰۰ هزار تومان جزای نقدی، به اتهام “افترا” به تحمل ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و از بابت اتهام “نشر اکاذیب” به ۲ سال حبس تعزیری و اعاده حیثیت از شاکی از طریق عذرخواهی در فضای تلگرامی ویژه نیوز محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲ سال زندان و اعاده حیثیت برای وی قابل اجرا خواهد بود.

این پرونده با شکایت مهدی جهانگیری، برادر معاون رئیس جمهور و به دلیل انتشار مطالبی در خصوص فساد اقتصادی وی صورت گرفته است. محکومیت آقای کلانتری در شرایطی است که آقای جهانگیری پیشتر از بابت اتهام “قاچاق حرفه‌ای ارز” به تحمل ۲ سال حبس و پرداخت جریمه محکوم شده است.

فریبرز کلانتری، روزنامه نگار و شهروند ساکن تهران است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۶ فوریه۲۰۲۱