مایک پمپئو: تنها با زبان زور می توان با خامنه ای مذاکره کرد

مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا، در واکنش به پیشنهاد کاخ سفید برای گفتگوی دوباره با حکومت ایران، گفت: «دولت بایدن در حال پیشروی در مسیری خطرناک است و اتخاذ مدل اروپایی سازش، به رژیم ایران تضمین لازم برای دستیابی به زرادخانه هسته‌ای را می‌دهد.»

فاکس نیوز، نیز در گزارشی نوشته است که منتقدان بر این نکته تاکید می‌کنند که دولت بایدن با رژیمی گفت‌وگو خواهد کرد که به دست داشتن در حملات علیه نیروهای آمریکایی متهم است.

در ادامه این گزارش آمده است که برخی نگرانند که دولت بایدن در عوض کاهش تحریم‌ها و دادن امتیازاتی به تهران، تغییر اندکی در برنامه اتمی این کشور به وجود آورد.

در همین راستا واشنگتن فری بیکن، نیز در گزارشی به نقل از وزیر پیشین آمریکا نوشته است: « علی خامنه‌ای، فقط زبان زور را می‌فهمد. من واکنشی به تهدید ایران را رهبری کردم که از مردم آمریکا در برابر رعب‌افکنی آنان محافظت و کشور یهودی اسرائیل را حمایت می‌کرد.»

پمپئو افزوده است: «پذیرش شیوه سازش اتحادیه اروپا، راه ایران به سوی تسلیحات هسته‌ای را تضمین خواهد کرد.»

به گفته وی ، دولت ترامپ از «خشنود کردن حکومت دینی ایران» خودداری کرد.

پمپئو در حالی این سخنان را بیان می کند که روز گذشته (پنجشنبه)، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد: «اگر اتحادیه اروپا، کشورهای عضو توافق هسته‌ای ایران را برای شرکت در نشستی دعوت کند، آمریکا این دعوت را خواهد پذیرفت».

وزیر خارجە پیشین آمریکا در واکنش به لغو تروریستی نامیده شدن حوثی‌ها گفته بود: واقعیت این است که لغو تروریستی نامیده شدن حوثی ها هدیه ای برای رژیم ایران است و به حوثی ها امکان می‌دهد تا به ایجاد وحشت در سراسر جهان ادامه دهند.

وی افزوده است که  این یک واقعیت است که حکومت ایران از حوثی‌هایی حمایت می کند که عامل و دست نشانده سپاه برای ترور هستند.

برگرفته ای از سایت رادیو پیام اسرائیل، ۲۰ فوریه۲۰۲۱