حمله موشکی به اطراف سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد

نهادهای امنیتی عراق از اصابت دو موشک به منطقه سبز این شهر خبر می‌دهند. این حملات تلفات جانی نداشته و هنوز کسی مسئولیت آنها را به عهده نگرفته است.

نهادهای امنیتی عراق از اصابت دو موشک به منطقه سبز این شهر خبر می‌دهند. این حملات تلفات جانی نداشته و هنوز کسی مسئولیت آنها را به عهده نگرفته است.

بنا بر داده‌های مرکز اطلاع رسانی امنیتی دو موشکی که روز دوشنبه به سوی منطقه سبز بغداد پرتاب شده تنها خسارات مادی به بار آورده است.

این مرکز در بیانیه کوتاه خود می‌گوید که حملات موشکی یاد شده تلفات جانی نداشته و نیروهای امنیتی در حال پیگیری این مسئله هستند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز در بیانیه ای محل شلیک موشک‌ها را منطقه کراده اعلام کرده و نوشته است که گروه‌های خودسر و خارج از قانون پشت پرده پرتاب این موشک‌ها بوده‌اند.

در همین حال یک منبع امنیتی نیز از اصابت سه موشک به اطراف سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر داده است.

پیش‌تر در موارد مشابه معمولا انگشت اتهام متوجه گروه‌های تندرو نزدیک به ایران بوده است. آخرین حمله از این دست که ذه روز پیش در اربیل و به نزدیک محل استقرار نیروهای آمریکایی در حوالی فرودگاه این شهر انجام شد ۸ غیر نظامی به اضافه یک سرباز امریکایی مجروح شدند و یک غیرنظامی نیز کشته شد.

گروهی به نام “سرای اولیاءالدم” مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند. در بیانیه این گروه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ادعا شده که ۲۴ موشک شلیک شده است.

برخی مقامات عراق این گروه را مورد حمایت جمهوری اسلامی دانسته‌اند، اما وزارت خارجه ایران هرگونه ارتباط با این حملات موشکی را تکذیب کرده است.

برگرفته ای از سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۲۳ فوریه۲۰۲۱