سپاه پاسداران ‎ دور جدید مزدور گیری خود را با وعده های رنگارنگ به جوانان سوری آغاز کرده است

شبکه “عین الفرات” سوریه گزارش داد :  شبه‌نظامیان وابسته به حکومت ایران دفتری را برای پذیرش کسانی که مایل به پیوستن به آنها هستند، در منطقه “حمدانیه” حلب دایر کرده‌اند.آنان در تلاش اند تا  جوانان سوری را با دادن وعدەهای رنگارنگ جذب کنند.

در این گزارش آمده است : سپاه قدس پاسداران در این مزدور گیری جدید خود همه کسانی را که از رژیم اسد جدا شده‌اند  و حتی کسانی که از خدمت سربازی برای ارتش بشار اسد فرار کرده‌اند،را جذب  شبه‌نظامیان “گردان‌های امام علی” می کند.

عین الفرات نوشته است : این امر به موازات اقدام شبه‌نظامیان عراقی “حرکت النجباء” وابسته به ایران، در انتقال بیش از ۸۵۰ شبه‌نظامی برای تقویت حضور خود در حلب است.

در ادامه این گزارش آمده است که افتتاح دفاتر استخدام مزدور و جذب نیرو توسط شبه‌نظامیان “گردان‌های امام علی”، با موافقت رژیم سوریه، به ویژه وزارت دفاع دولت اسد، صورت گرفته است.

به گزارش منابع محلی ، این شبه‌نظامیان اعلام کرده اند: آنان با بهترین شرایط و حقوق  تمام کسانی که مایل به پیوستن به آنها هستند، پذیرفته خواهند شد، از جمله کسانی که از رژیم سوریه جدا شده‌اند و کسانی که برای انجام خدمت نظامی تحت تعقیب هستند، زیرا در صورت پیوستن به این گردانها، مشکلات آنها حل می‌شود و رژیم سوریه از تعقیب آنها دست‌ برمی‌دارد.

این موضوع برای بسیاری از جوانان سوری که در شرایط سخت امنیتی و اقتصادی زندگی می‌کنند، وسوسه بزرگی محسوب می‌شود، خصوصا برای آن دسته که خدمت نظام وظیفه خود را انجام نداده‌اند و یا درگیر مشکلات اقتصادی هستند.

برگرفته ای از سایت رادیو پیام اسرائیل، ۲۳ مارس ۲۰۲۱