کاهش سن طلاق در ایران؛ آمار ۲۸درصدی طلاق در دهه‌ هفتادی‌ها

خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی می‌گوید ۲۸.۵ درصد از طلاق‌های ثبت شده از سال ۹۲ تا ۹۷ مربوط به زنان متولد سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۹ بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی امروز سه‌شنبه چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۰، آمار طلاق در دهه ۹۰ و ۷۰ خورشیدی را منتشر کرده که نشان می‌دهد زنان متولد دهه ۷۰ بیش از ده‌های دیگر اقدام به جدایی کرده‌اند.

بر مبنای مطالعات صورت گرفته در ارتباط با طلاق‌های ثبت‌شده در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۷ که این خبرگزاری منتشر کرده، میانگین سن طلاق کاهش داشته و بطور متوسط متولدین نیمه اول دهه هفتاد در ۲۲ سالگی و متولدین نیمه دوم دهه هفتاد در ۱۸ سالگی اقدام به طلاق کرده‌اند.

بر این اساس، ۲۸.۵ درصد از طلاق‌های ثبت شده از سال ۹۲ تا ۹۷ مربوط به زنان متولد سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۹ بوده است. بطور میانگین زنان دهه هفتادی، در سن ۲۰.۸ سالگی طلاق گرفته‌اند و ۸۵.۸ درصد در فاصله کمتر از یکسال مجددا ازدواج کردند.

همچنین، طلاق در بین زنان دهه شصتی، آمار ۲۴.۴ درصدی را نشان می‌دهد که بطور متوسط در سن ۳۱.۱ سالگی انجام شده. ۲۵.۳ درصد از آنها با فاصله ۱.۲ سال پس از طلاق بطور متوسط در سن ۳۲ سالگی دوباره ازدواج کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان منبع اطلاعات آماری خود را ذکر نکرده و صرفا این نتایج را حاصل مطالعات صورت گرفته روی طلاق‌های ثبت شده در فاصله‌ی سال ۹۲ تا ۹۷ اعلام کرده است.

این گزارش حاکیست، سهم عمده‌ای از ازدواج‌های مجدد مربوط به زنانی است که در سن پایین‌تر طلاق گرفته‌اند و پس از آن دوباره وارد زندگی مشترک شده‌اند.

برگرفته ای از سایت کیهان لندن، ۲۴ مارس ۲۰۲۱