در حمله اسرائيل به انبار تسلیحات در سوریه نیروهای وابسته به حکومت ایران کشته شدند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن سه شبه‌نظامی مورد حمایت حکومت ایران در حمله اسرائيل به یک انبار اسلحه و مهمات در نزدیکی دمشق خبر داد. سانا، خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد، در این حمله چهار سرباز کشته شدند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن اعلام کرد، حملات شبانه اسرائيل به مواضع رژیم سوریه در حومه دمشق سه شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران را به کشتن داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حملات در نزدیکی پایتخت سوریه “یک انبار اسلحه که احتمالا مورد استفاده شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان” و سایر شبه‌نظامیان تحت حمایت حکومت ایران بود را هدف قرار داده است. دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است که نمی‌تواند هویت سه شبه‌‌نظامی کشته‌شده را تعیین کند اما همه آن‌ها غیرسوری بوده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوری سانا این حملات را تأیید کرده و در عین حال از کشته شدن ۴ سرباز خبر داده است.

سانا با استناد به اظهارات یک منبع نظامی گفت: «حدود ساعت ۱۲ و ۵۶ دقیقه [شب گذشته] ارتش اسرائيل از سمت لبنان به مواضعی در حوالی دمشق حمله موشکی کرد.»

سانا افزود: «دفاع هوایی ما تجاوز را رهگیری و اکثر موشک‌ها را منهدم کرد.» به گفته این خبرگزاری، این حملات “خسارات مادی” نیز به بار آورده است. سانا جزئیات بیش‌تری از اهداف این حملات به دست نداده است.

اما العربیه اعلام کرده که در این عملیات “تعدادی از مواضع، از جمله زاغه‌های اسلحه و مهمات متعلق به نیروهای سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در حومه دمشق” منهدم شده است.

به گزارش میدل ایست نیوز، منابع محلی به “العربی الجدید” گفتند که این حملات هشتمین حمله اسرائيل از آغاز سال میلادی جدید به مواضع نظامی در غرب و جنوب دمشق بود. این منابع احتمال دادند که شمار مجروحان بالا باشد و علت آن نیز صدای خودروهای اورژانس بود که ظاهرا در حال انتقال مجروحان بودند.

به گفته این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، حمله اسرائیل به غرب دمشق در اطراف “ضاحیه قدسیا” و انبار “صحاری” در جاده “الدیماس” متمرکز بود. این حمله همچنین مرکز پژوهش‌های علمی در “جمرایا” و پایگاه نظامی در اطراف لشکر یکم در منطقه “الکسوة” در جنوب دمشق را نیز هدف قرار داد.

میدل ایست نیوز همچنین می‌‌نویسد، یک روزنامه‌نگار مقیم “ضاحیه قدسیا” در گفت‌وگو با “العربی الجدید” این حمله را در قیاس با دفعات قبل “بسیار وحشتناک” خوانده است.

اسرائيل از شروع جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ بارها به مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران، حزب‌الله لبنان و نیروهای بشار اسد در سوریه حمله کرده است.

اسرائیل به ندرت مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته اما ارتش این کشور اعلام کرده که در سال گذشته ۵۰ حمله به اهدافی در سوریه انجام داده است.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی، ۹ آوریل۲۰۲۱