واکسن کرونای «۶۰ میلیون تومانی» در بازار سیاه تهران

سایت خبری تجارت‌نیوز گزارش داده است که دلالان در تهران در ازای دریافت ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان، وعده تهیه واکسن کرونا می‌دهند.

یکی از دلالان خیابان ناصر خسرو به خبرنگار این رسانه گفته است که می‌تواند واسطه تهیه واکسن شود: «می‌ری بیمارستان واکسن رو می‌زنی. قیمتش ولی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان است. حالا یا دو میلیون کمتر یا بیشتر».

حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، نیز تلویحاً خبر را تأیید کرده ولی گفته است امکان چنین کاری «به‌ندرت پیش می‌آید».

او توضیح داده است اگر واکسن‌ها پس از خروج از حالت یخ‌زده‌ تزریق نشوند، «باید دور ریخته شوند و به همین دلیل برای این‌که واکسن‌ها دور ریخته نشود، در آن لحظه شخصی را پیدا می‌کنند و واکسن را به او می‌زنند».

وزارت بهداشت ایران هنوز آمارهای جدید از تعداد دریافت‌کنندگان واکسن کرونا که فعلاً کادر نظام پزشکی هستند، نداده، اما آمارهای هفته گذشته نشان می‌دهد تنها ۱۶۱ هزار نفر در ایران واکسن دریافت کرده‌اند.

وب‌سایت تجارت‌نیوز همچنین از قول دو پزشک گزارش داده که در صف دریافت واکسن افرادی را مشاهده کرده‌اند که از همکاران آن‌ها نبوده‌اند.

یک مقام مسئول در خانه پرستار کشور نیز پیشتر به تجارت‌نیوز گفته بود: «واکسن‌های کرونا به صاحبان اصلی خود نرسیده و از کانال‌هایی به افرای غیر از کادر درمان رسیده است».

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۳ آوریل۲۰۲۱