پژوهش جدید: برای حفظ سلامتی هفته‌ای پنج ساعت ورزش کنید

تحقیقات نشان داده‌اند برای حفظ سلامت خود باید ساعات بیشتری نسبت به آنچه سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند ورزش کنید. این سازمان دو ساعت و نیم در هفته را توصیه کرده است، اما پژوهش‌های جدید ساعات بیشتری را ضروری می‌دانند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) دو ساعت و نیم ورزش در هفته را توصیه می‌کند. اما دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو در یک مطالعه طولانی مدت بر بیش از ۵۰۰۰ نفر، به نتایج دیگری دست یافته است. از این افراد به مدت ۳۰ سال پرسیده شده است چند ساعت در هفته ورزش می‌کنند. حدود نیمی از شرکت‌کنندگان در این پژوهش سیاه پوستان آمریکایی بودند و عده زنان کمی بیشتر از مردان بوده است.

در طول این مدت نشان داده شده است که همه گروه‌ها در طول زمان نسبت به زمانی که جوان بوده‌اند، کمتر ورزش می‌کرده‌اند و هرچه ورزش را بیشتر نادیده گرفته‌اند، خطر ابتلا به فشار خون بالا بیشتر شده است. تیم تحقیقاتی پیشنهاد کرده است که میزان توصیه‌‌ای ساعات ورزش افزایش یابد. دانشمندان می گویند جوانان ۱۸ تا ۳۰ ساله باید پنج ساعت در هفته ورزش کنند، تا در سنین پیری سالم بمانند. کسانی که به این توصیه عمل می‌کنند، در سنین بالا نیز ورزش بیشتری نسبت به هم‌سالان خود خواهند کرد. این مطالعه در مجله “پزشکی پیشگیرانه” آمریکا منتشر شد.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی، ۱۶ آوریل۲۰۲۱