چهار کشته در درگیری سپاه با گروه‌های مخالف در کردستان

امروز پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت‌ماه، سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای از وقوع یک درگیری در شامگاه روز گذشته با یکی از احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی خبر داد.

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا که مسئولیت برخورد نظامی و امنیتی با گروه‌های کردی مخالف جمهوری اسلامی در غرب و شمال‌غرب ایران را به عهده دارد در اطلاعیه خود گفت که این درگیری در شهر مریوان در استان کردستان رخ داده است. در نتیجه این برخورد نظامی، ۲ نیروی سپاه و ۲ نیرو از طرف مقابل کشته شدند. این درگیری تعدادی مجروح نیز به جای گذاشته است.

در این اطلاعیه نام گروهی که در این درگیری حضور داشته ذکر نشده است و صرفا این گروه «ضدانقلاب» معرفی شد. ضدانقلاب عنوانی است که جمهوری اسلامی به همه مخالفان و منتقدان غیرمسلح و مسلح خود اطلاق می‌کند.

حزب دموکرات کردستان و پژاک در این منطقه فعالیت گسترده‌ای دارند و این احتمال وجود دارد که درگیری با یکی از این دو حزب مخالف مسلح صورت گرفته باشد. هیچ کدام از این احزاب وقوع این درگیری را تایید و یا تکذیب نکرده‌اند.

مریوان یکی از مناطق عملیاتی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک است. این شهر در سال‌های گذشته بارها شاهد درگیری سپاه با اعضای پژاک بوده است. در این رویدادها معمولا تعدادی از نیروهای هر دو طرف کشته شده‌اند.

پژاک از گروه‌های کردی مسلح است که با پ.‌ک.ک قرابت ایدئولوژیک دارد. ایران، ترکیه و آمریکا این حزب را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت به زبان فارسی، ۲۲ آوریل۲۰۲۱