رویترز: اسرائیل به “قرارگاه امام علی” که رژیم ایران در شمال شرق سوریه می سازد، خسارات سنگین وارد آورده است

شماری از رسانه های عربی با استناد به گزارش های خبرگزاری رویترز نوشتند که نیروی هوایی اسرائیل در هفته ها و ماه های اخیر زیان های سنگین به زیرساخت های نظامی حکومت ایران در شمال شرق سوریه وارد آورده تا نه تنها از استقرار نظامی رژیم ایران در سوریه جلوگیری کند، بلکه نگذارد رژیم ایران امکانات تولید موشک و جنگ افزارهای خطرناک دیگر را به خاک سوریه نیز منتقل سازد.

اکنون حدود دوسال است که رژیم ایران در نقطه ای از خاک سوریه به نام البوکمال، به ساخت یک پایگاه بزرگ نظامی پرداخته که طی این مدت، بارها و بارها توسط جنگنده ها و یا موشک های ناشناس مورد حمله قرار گرفته و آسیب جدی به آن وارد آمده است. این حملات به نیروی هوایی اسرائیل نسبت داده شده است.

البوکمال در استان دیرالزور در شمال شرق سوریه و در نزدیکی مرزهای عراق قرار دارد و رژیم ایران پایگاهِ در دستِ ساخت را “قرارگاه امام علی” نامگذاری کرده است. تاکنون هیچ یک از رسانه های حکومتی در ایران، ساخت این پایگاه را مورد تایید قرار نداده است.

سامانه خبری العربیه، با استناد به گزارش رویترز می نویسد که در جریان حملات اخیر که به اسرائیل نسبت داده شده، به قرارگاه امام علی آسیب جدی وارد آمده است.

رژیم ایران می کوشد این تاسیسات را در عمق زمین احداث کند تا ظاهرا از بمباران در امان باشد. ولی تصور می رود که این شیوه هم سودمند نیفتاده، و ضربات هوایی همچنان ادامه دارد.

رویترز در گزارش خود ارزیابی می کند که حملات هوایی که به اسرائیل نسبت داده شده، زیان های سنگینی به این زیرساخت ها وارد آورده است. این خبرگزاری از قول منابع نظامی اسرائیل که از آن ها نام نبرد نوشت که اسرائیل برای دفاع از امنیت خود حق دارد به اقدامات لازم دست بزند.

رویترز از قول همین مقام ناشناس اسرائیلی نوشت که ارتش این کشور مایل نیست همه مراکز نظامی رژیم ایران در سوریه را ویران سازد، بلکه تنها به آن گونه هدف های نظامی می پردازد که اهمیت استراتژیک دارد.

مقامات نظامی اسرائیل در سال های اخیر تایید کرده اند که صدها حمله نظامی به هزاران هدف نظامی رژیم ایران در سوریه انجام شده است. مقامات اسرائیلی می گویند که اگر چنین اقدامات دفاعی انجام نمی گرفت، سپاه قدس می توانست در نزدیکی مرزهای اسرائیل با سوریه مستقر گردد و امنیت این کشور را سخت به خطر اندازد.

رویترز در ادامه خبر خود، از قول منابع اطلاعاتی غربی نوشت که اسرائیل توانسته است خسارات سنگینی به مواضع و مراکز سپاه قدس در سوریه وارد کند.

منابع غربی می گویند که هدف حملات اسرائیل، جلوگیری از کارخانجات موشک سازی در خاک سوریه و یا کارگاه های تبدیل موشک های موجود به موشک های نقطه زن می باشد.

برگرفته ای از سایت رادیو پیام اسرائیل، ۲۴ آوریل۲۰۲۱