آیا دلار وارد کانال ۲۰ هزار تومان می‌شود؟

خبرگزاری‌های ایران خبر داده‌اند که قیمت دلار، نسبت به روز گذشته هم اندکی کاهش یافته و این امیدواری افزایش پیدا کرده است که دلار وارد کانال ۲۰ هزار تومان شود.

براساس گزارش‌ها، قیمت خرید هر دلار آمریکا در روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت در صرافی بانک ملی ۲۰هزار و ۹۸۴ و قیمت فروش آن، ۲۱ هزار و ۴۰۸ تومان اعلام شد.

روزنامه دنیای اقتصاد به نقل از تحلیلگران پیش‌بینی کرده است در صورتی که دلار زیر محدوده ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت شود، احتمال افت قیمت این ارز به کانال ۲۰ هزار تومانی وجود خواهد داشت.

این روزنامه افزوده در صورتی که قیمت دلار به بالای محدوده ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی بازگردد، دیگر نباید انتظار ارزان شدن آن تا کانال ۲۰ هزار تومان را داشت.

قیمت دلار چقدر خواهد بود؟
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته، سه‌شنبه، کاهش نرخ ارز در شرایط کنونی را امری طبیعی دانسته بود.

او گفت که احتمال رفع تحریم‌ها و آزادی منابع بانک مرکزی، انتظارات مثبتی در بازار ارز ایجاد کرده است و کاهش نرخ ارز در این بازار امری منطقی است.

رئیس کل بانک مرکزی ایران در حالی از احتمال رفع تحریم‌ها سخن گفته که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارنظر در باره روند مذاکرات هسته‌ای در وین گفته است هنوز راهی طولانی تا مشخص شدن نتایج این مذاکرات باقی مانده است.

به گفته بلینکن، باید دید که آیا ایران مایل و قادر است تصمیم‌های لازم برای بازگشت به توافق هسته‌ای را بگی رد‌ای را بگیرد و عملی سازد یا خیر.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت به زبان فارسی، ۵ مه ۲۰۲۱