دستکم ۱۴ تجمع اعتراضی برگزار شد

سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، گروهی از آموزگاران استان فارس در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش این استان، جمعی از نیروهای قطار شهری شیراز در مقابل ساختمان قطار شهری این شهر، تنی چند از کارگران شهرداری خرمشهر در مقابل فرمانداری ویژه این شهر، شماری از معلمان کارنامه سبز برای سومین روز متوالی در مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران، تعدادی از بازنشستگان بهداشت و درمان در شهرهای تهران، اصفهان، رشت، کرمانشاه و مشهد در مقابل سازمان برنامه و بودجه این شهرستان ها، جمعی از پرسنل بیمارستان نظام مافی شوش در مقابل اطاق رئیس این بیمارستان، گروهی از معلمان زرین شهر اصفهان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش این شهرستان، شماری از کارگران شهرداری اروندکنار در مقابل شهرداری این شهر و تعدادی از دانش آموزان مقطع نهم و دوازدهم تحصیلی در شهرهای شیراز و ایذه در مقابل ساختمان آموزش و پرورش شهر خود در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

معترضان در این تجمع با سر دادن شعارهایی، خواهان آزادی اسماعیل عبدی معلم زندانی شدند.

تجمع نیروهای قطار شهری شیراز
به گزارش تابناک، امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، جمعی از نیروهای قطار شهری شیراز، در مقابل ساختمان قطار شهری این شهر دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، شهروندان در این تجمع خواهان پرداخت حقوق و مزایا و همچنین تبدیل عضویت‌شان شدند.

تجمع کارگران شهرداری خرمشهر
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به عقب افتادن حقوق چند ماهه خود، در مقابل فرمانداری ویژه این شهر تجمع کردند.

شهردار خرمشهر در خصوص معوقات مزدی کارگران مدعی شد: در حال حاضر اعتبار لازم برای پرداخت حقوق کارگران در حساب شهرداری خرمشهر موجود است، اما حساب شهرداری با شکایت یک پیمانکار مسدود شده است.

تجمع معلمان کارنامه سبز
به گزارش کانال صنفی معلمان ایران، امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، جمعی از معلمان کارنامه سبز برای سومین روز متوالی در مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این معلمان در اعتراض به عدم روشن شدن وضعیت استخدامی آن‌ها صورت گرفته است.

کارنامه سبزها افرادی هستند که در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، معروف به آزمون ماده ۲۸ شرکت کرده‌اند و برگزیده شده‌اند، اما برنامه‌‌ای برای استخدام آنها وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مجوز ۳۳ هزار ردیف استخدامی در آموزش و پرورش، از وزارت آموزش و پرورش خواست که بر اساس «نیاز خود» از پذیرفته‌شدگان در «آزمون کتبی ماده ۲۸» استفاده کند.

تجمع بازنشستگان بهداشت و درمان در تهران، اصفهان، رشت، کرمانشاه و مشهد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، تعدادی از بازنشستگان بهداشت و درمان در تهران، اصفهان، رشت، کرمانشاه و مشهد با تجمع در مقابل سازمان برنامه و بودجه این شهرستان ها، خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، اعتراض بازنشستگان به اجرای ناقص همسان سازی و عدم اعمال فوق العاده ویژه ،حق جذب، سختی شرایط محیط کار و حق اشعه است. علیرغم اینکه از این آیتم ها کسورات بازنشستگی کسر گردیده است اما در احکام متناسب سازی آنها اعمال نشده است.

تجمع پرسنل بیمارستان نظام مافی شوش
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، جمعی از پرسنل بیمارستان نظام مافی شوش در مقابل اطاق رئیس این بیمارستان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان به دلیل عدم پرداخت حقوق صورت گرفته است.

تجمع معلمان زرین شهر اصفهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، گروهی از معلمان زرین شهر اصفهان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش این شهرستان دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به مطالبات عقب مانده فرهنگیان صورت گرفته است.

تجمع کارگران شهرداری اروندکنار
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، شماری از کارگران شهرداری اروندکنار در مقابل شهرداری این شهر تجمع اعتراضی برپا کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و معوقات مزدی صورت گرفته است.

تجمع دانش آموزان در شیراز و ایذه
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، شماری از دانش آموزان مقطع نهم و دوازدهم تحصیلی دستکم در شهرهای شیراز و ایذه در مقابل ساختمان آموزش و پرورش شهر خود تجمع کردند.

دانش آموزان در این تجمعات اعتراض خود را نسبت به برگزاری حضوری امتحانات اعلام کردند.

لازم به یادآوری است که تجمع دانش آموزان معترض در روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال که دستکم در ۱۴ شهر برگزار شد، در برخی از نقاط با ورود نیروهای انتظامی منجر به خشونت و ضرب و شتم برخی از دانش آموزان شد.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۲ مه ۲۰۲۱