دستکم هشت تجمع اعتراضی برگزار شد

روز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه، گروهی از شهروندان تبریزی معترض به کشتار سگ های بدون صاحب در مقابل ساختمان شهرداری این شهر، عده ای از سرایداران مدارس تهران در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش، شماری از نیروهای خدماتی شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر بصورت جداگانه در محوطه های این شهرک‌های صنعتی، جمعی از پرسنل بیمارستان “امام خمینی” کرج در مقابل ساختمان سازمان همیاری شهرداری ‌ها، گروهی از کارکنان خدماتی آموزش و پرورش اصفهان در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش این شهر، تنی چند از کارگران کارخانه سیمان جوین سبزوار در محل کار خود و همچنین جمعی از نیروهای پیمانکاری وزارت نفت در مقابل ساختمان مجلس، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

معترضان با اجتماع در مقابل ساختمان شهرداری تبریز خواستار استعفا شهردار این شهر شدند.

به تازگی ویدیو هایی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آنها، عوامل شهرداری تبریز اقدام به جمع آوری و کشتار سگ های بدون صاحب می‌کنند که این اقدام واکنش بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی و فعالان حقوق حیوانات را در پی داشته است.

تجمع سرایداران مدارس در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، عده ای از سرایداران مدارس تهران، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطلباتشان، در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش، تجمع اعتراضی برپا کردند.

تجمع نیروهای خدماتی شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، شماری از نیروهای خدماتی شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی‌شان، در محوطه های این شهرک‌های صنعتی به صورت جداگانه دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، کارگران معترض به دنبال پیگیری مطالبات خود، توسط مدیران مربوطه تهدید به اخراج از محل کارشان شده اند.

تجمع پرسنل بیمارستان “امام خمینی” کرج
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از پرسنل بیمارستان “امام خمینی” کرج، در مقابل ساختمان سازمان همیاری شهرداری ها، تجمع اعتراضی برپا کردند.

شهروندان معترض با سردادن شعارهایی از قبیل “رئیس بی کفایت، نمی خوایم نمی خوایم” خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع کارکنان خدماتی آموزش و پرورش اصفهان
به گزارش معلمان عدالت خواه، امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، گروهی از کارکنان خدماتی آموزش و پرورش اصفهان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش این شهر، دست به تجمع اعتراضی زدند.

این شهروندان اهم مطالبات خود را “افزایش سطح دریافتی ها و رسیدگی به وضع شغلی نامناسب” خود عنوان کردند.

تجمع کارگران کارخانه سیمان جوین
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، تنی چند از کارگران کارخانه سیمان جوین در سبزوار، دست به اعتصاب زده و در محل کار خود تجمع اعتراضی برپا کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع کارگران کارخانه سیمان جوین در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی، پایین بودن سطح دریافتی‌ها و شرایط بد کاری‌شان صورت گرفته است.

این کارگران روز گذشته نیز در پی بی توجهی به خواسته هایشان، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کرده بودند.

تجمع نیروهای پیمانکاری وزارت نفت
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از نیروهای پیمانکاری وزارت نفت، در مقابل ساختمان مجلس واقع در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

شهروندان معترض ضمن سر دادن شعارهایی، خواستار همسان‌سازی حقوق و تبدیل وضعیت شغلی خود شدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۶ مه ۲۰۲۱