وکلای هفت تپه خواستار منع تعقیب فرزانه زیلابی شدند

شماری از وکلای هفت تپه طی بیانیه‌ای به احضار فرزانه زیلابی به دادسرای اهواز واکنش نشان دادند. امیر رئیسیان، وکیل دادگستری با انتشار متن این بیانیه در صفحه شخصی توییتر خود نوشته است: «وکلای پرونده هفت تپه، از همکارشان، وکیل شریف، خانم فرزانه زیلابی حمایت می‌کنند و درخواست دارند پرونده‌ای که علیه ایشان تشکیل شده هرچه زودتر مختومه شود.»

طبق آنچه در متن بیانیه آمده، اتهامات خانم زیلابی در پرونده‌ای که علیه او گشوده شده، «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی» عنوان شده است. 

در  بخشی از این بیانیه اشاره شده که که حقانیت خواسته کارگران نزد افکار عمومی و همچنین در مراجع قضایی اثبات شده و اساس تشکیل پرونده علیه فرزانه زیلابی نیز دفاع از مطالبات کارگران هفت تپه و انجام وظایف وکالتی در دفاع از متهمان این پرونده بوده است. 

این وکلا نوشته‌اند تشکیل پرونده‌ برای خانم زیلابی «اقدامی نادرست» است چرا که اقدامات او چه در زمینه اطلاع‌رسانی به افکار عمومی و چه در حوزه دفاع در محاکم، در نهایت قانون‌مداری و رعایت اصول و ارزش‌های حرفه‌ای بوده است. آن‌ها همچنین تاکید کرده‌اند که تحقق «دادرسی منصفانه» مستلزم به رسمیت شناختن «مصونیت وکیل در انجام وظایف حرفه‌ای» اوست.
 
امضا کنندگان در پایان بیانیه با بیان اینکه «امیدواریم چنین اقداماتی تبدیل به یک «سنت» نشود، از قوه قضاییه خواستار منع تعقیب قضایی خانم زیلابی و مختومه شدن پرونده شده‌اند.

این اولین بار نیست که فرزانه زیلابی به مراجع قانونی فراخوانده می‌شود. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه پرونده سازی برای خانم زیلابی را محکوم و احضار او به مراجع قانونی را در راستای به حاشیه کشاندن مبارزات کارگری خوانده بود.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت به زبان فارسی، ۱۶ مه ۲۰۲۱