شورای عالی امنیت ملی: مذاکره‌ای با آمریکا در کار نیست

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی با تأیید میانجیگری کشورهای مختلف برای مذاکره ایران با آمریکا گفت تا رفتارها تغییر نکند، مذاکره‌ای هم در کار نخواهد بود. منابع دیپلماتیک آلمان هشدار داده‌اند که بحران خلیج فارس و همچنین وضع کلی توافق «برنامه جامع اقدام مشترک» بحرانی و خطر درگیری نظامی همچنان باقی است. وزارت خارجه ایران اعلام کرد که جمهوری اسلامی خودش را بر سر دوراهی جنگ و صلح قرار نمی‌‌دهد.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی پنجشنبه ۲ خرداد/ ۲۳ مه اعلام کرد سفر مقامات مسئول کشورهای مختلف به ایران افزایش یافته است، عمدتاً از آمریکا نمایندگی دارند. برخی رسانه‌ای می‌شود و پاره‌ای از سفرها نیز محرمانه می‌ماند. کیوان خسروی گفت:

«بر اساس سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران، بدون استثناء، پیام اقتدار، منطق، مقاومت و ایستادگی ملت ایران به آنان ابلاغ شده است. به صراحت گفته‌ایم تا رفتارها عوض نشود، تا حقوق کشور تأمین نشود، تا از لفاظی به اقدام عملی تغییر مسیر ندهند، راه همین است. به هیچ وجه مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.»

دو روز قبل یوسف بن علوی، وزیر خارجه قطر پیام آمریکا را به محمد جواد ظریف رساند. همزمان عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق هم اعلام کرد که هیأت‌هایی را برای حل اختلاف بین ایران و آمریکا به واشنگتن و تهران اعزام کرده است.

نقل از رادیو زمانه