دانمارک با دو گل و انگلیس با گلباران راهی نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا شدند

در چهارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا، تیم‌های دانمارک و انگلیس به ترتیب با برتری در برابر جمهوری چک و اوکراین راهی مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ شدند.

هر دو تیم پیروز میدان در شامگاه شنبه ۳ ژوئن (۱۲ تیر) در وقت قانونی بر حریف خود چیره شدند.

ابتدا دو تیم دانمارک و جمهوری چک در ورزشگاه المپیک باکو در جمهوری آذربایجان به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک دانمارک به پایان رسید.

گل زودهنگام دانمارک را توماس دیلینی در دقیقه پنجم بازی ثبت کرد و دومین گل این بازی نیز توسط بازیکن دیگر دانمارک یعنی کسپر دالبرگ در اواخر همان نیمه به ثمر رسید. تک گل تیم جمهوری چک را نیز پاتریک شیک در دقیقه ۴۹ با تور پروازه دانمارک آشنا کرد.

به این ترتیب تیم شگفتی ساز جمهوری چک از دور رقابت‌ها حذف شد و دانمارک گام بلندی برداشت تا شاید قهرمانی افسانه‌ای خود در جام ۹۲ را تکرار کند.

در بازی دوم در این شب نیز تیم قدرتمند انگلیس با ۴ گل اوکراین را در هم کوبید و راهی بازی در برابر دانمارک در روز چهارشنبه شد تا شاید یکی از پاهای فینال باشد.

بازی انگلیس با اوکراین نیز با گل زودهنگام هری کین در دقیقه ۴ آغاز شد و اوکراین در ادامه با دریافت سه گل دیگر با جام وداع کرد.

در جشن گل‌باران شاگردان ساوت‌گیت در این شب، هری مگوایر در دقیقه ۴۶ گل زد و هری کین نیز در دقیقه ۵۰ با یک ضربه سر جانانه به دروازه اوکراین، خودش را دو گله و تیمش را سه گله کرد. گل چهارم انگلیس را جردن هندرسون در دقیقه ۶۳ به ثمر رساند.

اوکراینی‌ها با معدود موقعیت‌هایی که در این بازی به دست آوردند، هیچ کاری از پیش نبردند و در با این باخت سنگین با جام خداحافظی کردند.

برگرفته ای از سایت یورونیوز (اتحادیه اروپا) به زبان فارسی، ۴ جولای ۲۰۲۱