تجمع اعتراضی خانواده منوچهر بختیاری مقابل دادگاه انقلاب

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، خانواده منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری در اعتراض به بی‌اطلاعی از وضعیت او، مقابل دادگاه انقلاب استان البرز تجمع کردند.

بر اساس ویدیوهایی که روز شنبه، ۱۹ تیر منتشر شده در این تجمع اعتراضی، خانواده بختیاری، نرگس محمدی، فعال مدنی و پدر و مادر وحید دامور از دیگر جان‌باختگان اعتراض آبان ۹۸ حضور داشته‌اند.

از جمله مطالبات خانواده بختیاری، اطلاع از وضعیت منوچهر بختیاری است که روز ۹ اردیبهشت‌ امسال در منزل برادرش، پس از ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

بی بی زهرا بختیاری، مادر آقای بختیاری، در روزهای گذشته با انتشار ویدیویی گفته بود که پس از گذشت ۷۰ روز از بازداشت پسرش با وجود پیگیری‌ها، خانواده او از محل نگهداری و وضعیت او بی‌اطلاع است و او نیز هیچ تماسی با خانواده نداشته است.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری که در آبان ۹۸ در مهرشهر کرج بر اثر اصابت گلوله به سرش کشته شد، از آن زمان تاکنون بارها در اعتراض به کشته شدن فرزندش، اقدامات اعتراضی انجام داده و چند بار بازداشت شده است.

اعتراضات آبان ۹۸ که در ابتدا واکنشی به گران شدن ناگهانی قیمت بنزین بود به سرعت تغییر جهت داد و حکومت جمهوری اسلامی را نشانه گرفت. این اعتراضات اما با سرکوب شدید ماموران نظامی و انتظامی مواجه شد.

وزیر کشور ایران گفته است که بین ۲۰۰ تا ۲۲۵ نفر در این اعتراضات کشته شدند، اما سازمان عفو بین‌الملل مشخصات ۳۰۴ نفر از کشته‌شدگان را اعلام و تأکید کرده است که شمار کشته‌شدگان می‌تواند بسیار بیشتر از این تعداد باشد.

خبرگزاری رویترز نیز شمار کشته‌شدگان را حدود ۱۵۰۰ نفر عنوان کرده است.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۱ جولای ۲۰۲۱