دستکم ۱۱ تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب رانندگان تانکر در قصر شیرین

چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰، شماری از دامداران زیان دیده دستکم در چهار شهر از جمله شهرکرد در مقابل ساختمان استانداری، نیشابور، بیرجند و تربت حیدریه در مقابل ساختمان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرها، گروهی از کارگران شرکت هفت تپه از تمام بخش‌ها برای دومین روز متوالی و کارگران بخش دفع آفات این شرکت برای نوزدهمین روز متوالی بصورت جداگانه در محوطه این شرکت، جمعی از اهالی حومه غربی رفسنجان در مقابل ساختمان کشتارگاه مرغ این شهرستان طی دو روز متوالی، شماری از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی در خانه کارگر تهران و همچنین گروهی از کشاورزان روستاهای”جنادله” و “خزرج” شهرستان حمیدیه در روستاهایشان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان جمعی از رانندگان تانکر و کامیونهای حمل مواد سوختی در گمرک پرویزخان واقع در شهرستان قصر شیرین، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیتشان خودداری کردند.

دامداران معترض از جمله مطالبات خود را کمبود و گرانی نهاده‌های دامی، بی آبی و پایین بودن نرخ شیر عنوان کردند.

تجمع این شهروندان در تربت حیدریه با حضور نیروهای انتظامی همراه بوده است.

وزارت کشاورزی در این راستا اعلام کرد که دامداران به ازای تولید هر کیلوگرم شیر بیش از ۱۹۰۰ تومان ضرر می‌بینند.

علاوه بر این بر اساس آمار مرکز آمار ایران، در پی مشکلات اخیر دامداری‌ها، کشتار دام سبک و سنگین از جمله دام مولد، در ۲ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۱ و ۸۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

دامداران معترض طی روزهای گذشته در نقاط متعدد دیگر کشور نیز دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

تجمع کارگران نیشکر هفت تپه
به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰، کارگران شرکت هفت تپه از تمام بخش‌ها برای دومین روز متوالی دست به اعتصاب زده و در محوطه شرکت تجمع کردند.

این کارگران اهم مطالباتشان را پرداخت حقوق معوقه خود، تمدید قراردادهای کاری، بازگشت به کار همکاران اخراجی و همچنین واکسیناسیون رایگان و فوری عنوان کردند.

تجمع کارگران بخش دفع آفات هفت تپه
به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰، گروهی از کارگران بخش دفع آفات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، برای نوزدهمین روز متوالی دست به اعتصاب زده و در‌ محوطه این شرکت تجمع کردند.

تجمع این کارگران در اعتراض به تداوم بلاتکلیفی و عدم تمدید قراردادهایشان صورت گرفته است.

تجمع اهالی حومه غربی رفسنجان
به گزارش ایسنا، امروز چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰، جمعی از اهالی آبادآگاه، کوثرریز و هرمزآباد واقع در حومه غربی رفسنجان، برای دومین روز متوالی در مقابل کشتارگاه مرغ این شهرستان، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع کنندگان خواستار افزایش سهمیه مرغ به رفسنجان هستند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مرغداران شهرستان رفسنجان گفت: عده ای از اهالی روستاهای حومه غربی رفسنجان شامل همت آبادآگاه، کوثرریز و هرمزآباد از شب گذشته مقابل کشتارگاه مرغ رفسنجان تجمع کرده اند و خواسته آنها این است که با توجه به نزدیکی این روستاها به کشتارگاه و بوی نامطبوع کشتارگاه برای این روستاها، خواستار افزایش سهمیه مرغ این روستاها و در مجموع شهرستان هستند.

محمد شهرآبادی با اذعان به اینکه تولید مرغ در رفسنجان به اندازه کافی وجود داشته اما مرغ در شهرستان به اندازه کافی توزیع نمی شود، افزود: شب گذشته و صبح امروز این تجمع کنندگان اجازه ورود مرغ های زنده به کشتارگاه را ندادند و شب گذشته موضوع با دخالت معاون فرماندار و نیروی انتظامی مواجه شد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی مرغداران شهرستان رفسنجان از ۳۲ تن مرغ تولیدی شهرستان در روز دوشنبه تنها ۵ تن به رفسنجان اختصاص داده شده که بسیار ناچیز است و در میان فروشگاهها در حد ۱۰ تا ۲۰ کیلو مرغ توزیع می شود.

تجمع کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی
به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰، کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی، در آستانه سالروز تامین اجتماعی، در خانه کارگر تهران تجمع کردند.

این شهروندان با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بازنشستگان معترض برخی از مطالبات خود را افزایش مستمری های دریافتی در موازات خط فقر، اجرای قانون همسان سازی حقوق، اجرای دقیق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، رفع مشکلات بیمه تکمیلی، پرداخت پاداش آخر سال و همچنین محاسبه سوابق مشاغل سخت و زیان آور در محاسبات متناسب سازی، عنوان کردند.

تجمع کشاورزان خوزستان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰، گروهی از کشاورزان روستاهای “جنادله” و “خزرج” در شهرستان حمیدیه واقع در استان خوزستان، در اعتراض به بستن آب زمینهای کشاورزی در این مناطق دست به تجمع اعتراضی زدند.

امروز در حالی که ماموران انتظامی برای بستن آب زمین‌های زراعی به روستاهای “جنادله” و “خزرج” اعزام شده بودند با مقاومت مردم این روستاها مواجه شدند و محل را ترک کردند.

اعتصاب رانندگان تانکر
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰، جمعی از رانندگان تانکر و کامیونهای حمل مواد سوختی در گمرک پرویزخان واقع در شهرستان قصر شیرین، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیتشان خودداری کردند.

رانندگان معترض از جمله مطالبات خود را افزایش نرخ کرایه‌ها عنوان کردند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۵ جولای ۲۰۲۱