سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعاهای عراقچی را “شرم‌آور” خواند

ند پرایس حکومت ایران را متهم کرد که از زیر بار پذیرش مسئولیت به بن‌بست کشیده شدن مذاکرات هسته‌ای در وین شانه خالی می‌کند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در عین حال تاکید کرد تا کنون توافقی بر سر تبادل زندانیان حاصل نشده است.

ند پرایس ایران را متهم کرد که از زیر بار پذیرش مسئولیت به بن‌بست کشیده شدن مذاکرات هسته‌ای در وین شانه خالی می‌کند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در عین حال تاکید کرد تا کنون توافقی بر سر تبادل زندانیان حاصل نشده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهارات عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایران در کمیسیون مشترک برجام را رد کرده و این ادعاها را “شرم‌آور” خوانده است.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه ۱۸ ژوئیه (۲۷ تیر) با انتشار گزارشی از واشنگتن از واکنش آمریکا به پست‌های توییتری عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه ایران خبر داده است.

ند پرایس درباره اظهارات عراقچی گفته است: «این پست‌ها تلاشی شرم‌آور برای شانه‌خالی کردن از پذیرش مسئولیت مربوط به بن‌بست کنونی در مذاکرات است.»

عباس عراقچی در چند پست توییتری مدعی شده بود که عدم مبادله زندانیان با دو کشور بریتانیا و آمریکا ناشی از این موضوع است که این دو کشور موضوع تبادل زندانیان را به مذاکرات هسته‌ای گره زده‌اند.

ند پرایس روز شنبه ۱۷ ژوئیه در ارتباط با اظهارات عراقچی گفته بود که تا کنون هیچ توافقی بر سر تبادل زندانیان به دست نیامده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است که جمهوری اسلامی با بیان چنین اظهاراتی بر آن است تا امیدی کاذب برای خانواده شهروندان دوتابعیتی که در ایران زندانی هستند ایجاد کند.

پرایس تاکید کرده است که آمریکا با ایران به گونه‌ای غیرمستقیم در حاشیه مذاکرات کمیسیون مشترک برجام بر سر تبادل زندانیان نیز مذاکره کرده و تاکید کرده است که هرگونه وقفه‌ای در این مذاکرات در شرایط کنونی غیرمفید است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در عین حال تاکید کرده است که آمریکا حاضر است حتی در دوره زمانی که مذاکرات کمیسیون مشترک برجام متوقف شده است، به مذاکره بر سر تبادل زندانیان با ایران مذاکره کند.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی، ۱۸ جولای ۲۰۲۱