دستکم شش تجمع اعتراضی برگزار شد

روز جمعه و شنبه ۱۶ مرداد، شماری از اهالی روستای داماش بخش عمارلو شهرستان رودبار در محل ورودی آب کارخانه داماش، گروهی از کارگران کارخانه سیمان سپاهان اصفهان در مقابل ورودی این کارخانه، تعدادی از دانشجویان پزشکی (اینترن) در مقابل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، عده ای از نانوایان معترض زنجان در مقابل ساختمان استانداری و همچنین شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در بیست و ششمین روز از اعتصاب خود، ابتدا در مقابل ساختمان فرمانداری شهر شوش و سپس در مقابل دفتر اداره کار این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، روز جمعه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰، شماری از اهالی روستای داماش بخش عمارلو شهرستان رودبار، در اعتراض به کم آبی این روستا، در محل ورودی آب کارخانه داماش، دست به تجمع اعتراضی زدند.

شهروندان معترض از دلایل عمده کم آبی روستای خود را “فعالیت کارخانه آب معدنی داماش” عنوان کردند و با مسدود کردن آب این کارخانه، بار دیگر اعتراض خود را به مسئولان آبفا، بخشداری و فرمانداری عمارلو نسبت به بی توجهی در حل مشکل کمک آبی منطقه اعلام کردند.

آنها گفتند: “اگر تا چند روز دیگر مشکل بی آبی روستا حل نشود راه‌های دیگری را برای نشان دادن اعتراض خود انتخاب می‌کنیم. خجالت آور است که در پرآب‌ترین استان کشور ،هر روز اهالی روستا با مشکل کم آبی مواجه باشند”.

بخشدار عمارلو در این خصوص مدعی شد: “اهالی روستای داماش با مسدود کردن آب کارخانه در این روستا اقدام خودسرانه ای انجام دادند و برای شناسایی این افراد پی‌گیر هستیم. این کارخانه مجوز دارد و با توافقات محلی از سال ۸۲ احداث شده است. اگر هم تعدیل بخواهد صورت بگیرد یا این کارخانه تعطیل شود، باید به شکل قانونی این کار انجام شود”.

تاجی عنوان کرد: برای حل مشکل کمبود آب داماش باید متولی روستا یعنی شورا و دهیار به صورت نقطه ای در گذشته چاره اندیشی می کردند نه هم اکنون که در حال تبدیل شدن به بحران است. هر چه قدر در روستا برای حل مشکل بی آبی تلاش کنیم به دلیل عدم مدیریت باز هم کمبود آب وجود دارد.

تجمع کارگران کارخانه سیمان سپاهان اصفهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰، گروهی از کارگران کارخانه سیمان سپاهان اصفهان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست از کار کشیده و مقابل ورودی این کارخانه، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کارگران معترض اهم مطالبات خود را پایین بودن سطح دریافتی‌هایشان عنوان کردند.

پیش از این نیز کارگران سیمان سپاهان، در اعتراض به اخراج همکاران خود توسط حراست این کارخانه، در مقابل درب ورودی محل کارشان دست به تجمع زده بودند.

تجمع دانشجویان پزشکی در کرمانشاه
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰، تعدادی از دانشجویان پزشکی (اینترن)، در مقابل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دست به تجمع اعتراضی زدند.

دانشجویان حاضر در این تجمع اعتراضی، بنرهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته بود: “دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد”، “نه به برده‌داری نوین” و “اینترن نیروی آموزشی است یا درمانی؟ جایگاه خود را پس خواهیم گرفت”.

تجمع کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه
به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در بیست و ششمین روز از اعتصاب خود، ابتدا در مقابل ساختمان فرمانداری شهر شوش و سپس در مقابل دفتر اداره کار این شهر تجمع کردند.

در جریان تجمع دوم، کارگران هفت تپه رای موافق و یا مخالف خود را در رابطه با ورود اعضای “شورای اسلامی کار” به عنوان نماینده کارگران به جلسات مذاکره، اعلام کردند.

کارگران معترض، اهم مطالبات خود را پرداخت حقوق معوقه، بازگشت به کار همکاران اخراجی، واکسیناسیون کارگران و تعیین تکلیف وضعیت شرکت پس از اعلام لغو واگذاری، عنوان کردند.

تجمع نانوایان معترض در زنجان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰، عده ای از نانوایان زنجان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان استانداری زنجان، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

نانوایان معترض از دلایل شکل‌گیری این تجمع را “عدم افزایش قیمت نان و بالا رفتن هزینه نانوایی ها” عنوان کردند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۸ اگوست ۲۰۲۱