در واکنش به تعرض مرزی در نوار غزه، جنگنده‌های اسرائیلی، ساختمان‌ها و مراکز تسلیحاتی حماس را بمباران کردند

ارتش دفاعی اسرائیل، شنبه شب، پس از زخمی شدن شدید یک افسر پلیس مرزی ۲۱ ساله به نام «بارل هداریا شمولی»، در جریان ناآرامی‌هایی که در طول حصار مرزی با غزه روی داد، دست به حملات هوایی علیه مراکز نظامی و تسلیحاتی حماس زد. افسر اسرائیلی مجروح شده به دست آشوب‌گران فلسطینی، در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت. این افسر جوان اسرائیلی، در نتیجه شلیک گلوله از شکاف حصار مرزی زخمی شد.

در ناآرامی‌هایی که شنبه شب توسط گروه تروریستی حماس در نوار مرزی با اسرائیل سازمان‌دهی شده بود، علاوه بر افسر پلیس مرزی اسرائیل، ده‌ها فلسطینی نیز مجروح شدند.

«بارل هداریا شمولی»؛ افسر ۲۱ ساله پلیس مرزی که توسط آشوب‌گران فلسطینی به شدت مجروح شد
ارتش اعلام کرد که شامگاه دیشب (شنبه) صدها آشوبگر با نزدیک شدن به حصار امنیتی، اقدام به بالا رفتن از آن کردند و مواد منفجره به سمت نیروهای ارتش اسرائیل پرتاب کردند. ارتش آشوبگران را پراکنده ساخت.

تشدید تنش در جبهه جنوبی در شرایطی رخ داد که روز گذشته در مرز با اسرائیل به مناسبت حوادث پنجاه و دومین سالگرد آتش سوزی در مسجد الاقصی، آشوب‌گران با تحریک و سازمان‌دهی حماس، با مرزبانان اسرائیلی درگیر شدند. در یکی از این درگیری‌ها، گروهی از فلسطینی‌ها به حصار نزدیک شده و سعی کردند سلاح سربازان ارتش اسرائیل را بربایند، اما موفق نشدند.

ارتش اسرائیل بلافاصله پس از پایان حملات هوایی به غزه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی، چهار سایت مختلف متعلق به حماس در غزه را که به کار تولید و انبارسازی سلاح برای این گروه تروریستی مشغول بودند، هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل، شلیک حماس به سوی جنگنده‌های اسرائیلی در نیمه شب، به واحدهای مسکونی سدروت اصابت کرد و خسارت هایی را به همراه داشت. بر اساس گزارش‌ها، یک غیرنظامی ۱۶ ساله اسرائیلی، هنگام دویدن به سوی پناهگاه مجروح شد.

ارتش دفاعی اسرائیل می‌گوید: «این حملات به دلیل آشوب در حصار مرزی و همچنین تیراندازی به سوی پلیس مرزی انجام شد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «حماس در حالی که از غیرنظامیان سوء استفاده می کند، همچنان به تبدیل غزه به یک سرزمین تروریستی ادامه می‌دهد».

ارتش دفاعی اسرائیل تاکید کرد که به هرگونه اقدام تروریستی از سوی حماس با قدرت پاسخ می‌دهد و حماس را مسئول هر اتفاقی که در نوار غزه روی دهد می‌داند.

پس از رویدادهای شنبه شب، ارتش تصمیم گرفت با استفاده از نیروهای اضافی، لشکر مستقر در نوار مرزی باغزه را تقویت کند.

بنابر گزارش‌ها، ارتش اسرائیل همچنین واحد دفاع موشکی گنبد آهنین را تقویت کرد.

برگرفته ای از سایت رادیو پیام اسرائیل، ۲۲ اگوست ۲۰۲۱