مرگ ۶۱۰ بیمار کووید-۱۹ و ابتلای ۲۵ هزار و ۸۷۰ نفر به ویروس کرونا

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکشنبه ۱۴ شهریور/ ۵ سپتامبر در آخرین اعلام آمارهای روزانه مرگ ۶۱۰ تن دیگر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ را در ایران گزارش کرد. طبق گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، این وزارتخانه ابتلای ۲۵ هزار و ۸۷۰ نفر به ویروس کرونا را در شبانه‌روز گذشته ثبت کرده است.

ارقامی که به تایید مقام‌های پزشکی حداکثر یک‌سوم آمارهای واقعی را منعکس می‌کنند. طبق اعلام وزارت بهداشت، دست کم ۳ هزار و ۴۳۰ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و حال ۷ هزار و ۶۸۹ تن از بیماران وخیم اعلام شده است.

در شرایطی که فاجعه همه‌گیری کرونا حتی در آمارهای رسمی نیز خود را نشان می‌دهد، در برنامه کند واکسیناسیون عمومی در ایران که همچنان متاثر از فرمان علی خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن‌های خارجی و نقص گسترده در زیرساخت‌های پرهزینه برای ساخت واکسن داخلی قرار دارد، تغییری دیده نمی‌شود.

برمبنای آخرین گزارش سخنگوی سازمان غذا و دارو، تا یکشنبه ۱۴ شهریور تنها ۹ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۶۹ نفر در ایران به صورت کامل واکسینه شده‌اند. طبق گزارش وزارت بهداشت در شرایط کنونی ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. در این میان دولت ابراهیم رئيسی (عضو هیئت مرگ) به‌دنبال فراهم کردن زمینه‌ شرکت مردم در راهپیمایی اربعین است.

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه، ۶ سپتامبر ۲۰۲۱