آمریکا و بریتانیا حمله موشکی حوثی‌ها به خاک عربستان را محکوم کردند

منطقه شرقی عربستان بار دیگر هدف حمله موشکی شورشیان حوثی قرار گرفته است. دو کودک در جریان این حملات مجروح شده‌اند. آمریکا و بریتانیا این حملات را محکوم کرده‌اند. شورشیان حوثی از حمایت حکومت اسلامی حاکم بر ایران برخوردارند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای حملات اخیر موشکی و پهپادی شورشیان حوثی را غیرقابل پذیرش خوانده و محکوم کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا این حملات را تهدیدی برای جان ساکنان غیرنظامی عربستان سعودی دانسته است. اشاره بلینکن به حملات موشکی اخیر حوثی‌ها به شرق عربستان است.

خبرگزاری‌ها روز یکشنبه پنجم سپتامبر (۱۴ شهریور) از حمله موشکی مجدد شورشیان حوثی به خاک عربستان خبر داده بودند. گفته می‌شود در جریان این حمله دو کودک مجروح شده و به ۱۴ واحد مسکونی آسیب وارد شده است.

بلینکن از شورشیان حوثی خواسته است که بی‌درنگ به حملات خود پایان داده و به‌ویژه به ادامه جنگ در یمن خاتمه دهند.

وزیر امور خارجه آمریکا از جمله به حملات حوثی‌ها به شهر مارب در یمن اشاره کرده و گفته است که این حملات می‌توانند به فاجعه انسانی در این کشور دامن زده و باعث طولانی‌تر شدن جنگ در این کشور شوند.

بلینکن از شورشیان حوثی خواسته تا با تغییر رویکرد، در راستای توافقی صلح‌آمیز و دیپلماتیک برای مناقشه یمن تلاش کنند.

از سوی دیگر دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز ضمن محکوم کردن تداوم حملات موشکی شورشیان حوثی، به حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از این گروه اشاره کرده است.

راب در یک پست توییتری به حملات روز یکشنبه شورشیان حوثی به خاک عربستان اشاره کرده و حملات مکرر موشکی به آن کشور را محکوم کرده است.

وزیر امور خارجه بریتانیا این حملات را تهدیدی برای جان “شهروندان بی‌گناه” و مانعی برای برقراری ثبات سیاسی در منطقه دانسته است.

طی روزهای گذشته عربستان چند بار هدف حملات موشکی و پهپادی از سوی شورشیان حوثی واقع شده است.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی، ۶ سپتامبر ۲۰۲۱