ترامپ در بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر از «بی‌کفایتی» بایدن انتقاد کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه در بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر در محل فرو ریختن برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک حضور یافت.

باراک اوباما و بیل کلینتون، دو رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نیز به همراه جو بایدن و جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده در این مراسم حضور دارند.

جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا روز شنبه در مراسم گرامیداشت قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر در ایالت پنسیلوانیا از «تفرقه» در کشورش انتقاد کرد.
رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا در محل سقوط چهارمین هواپیمای ربوده شده در روز ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ سخنرانی می‌کرد. کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده نیز در این مراسم از اهمیت «اتحاد» آمریکایی‌ها سخن گفت.
جورج دبلیو بوش در زمان حملات ۱۱ سپتامبر رئیس‌جمهوری آمریکا بود و حمله به افغانستان و عراق در ماهها و سالهای بعد از این حملات به دستور او انجام شد.

ترامپ در بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر از «بی‌کفایتی» بایدن انتقاد کرد
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه در بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر از «بی‌کفایتی» جو بایدن، جانشینش در مقام ریاست جمهوری انتقاد کرد.
رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده گفت که نحوه مدیریت جو بایدن در جریان خروج نظامیان آمریکا از افغانستان باعث شد تا او یک «کودن» جلوه کند.
دونالد ترامپ در پیام ویدئویی خود از «شجاعت» امدادگرانی که روز ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به یاری قربانیان شتافتند ستایش کرد.
دونالد ترامپ برخلاف دیگر روسای جمهوری پیشین آمریکا در مراسم بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر حضور ندارد. باراک اوباما و بیل کلینتون، روسای جمهوری پیشین ایالات متحده به همراه جو بایدن در مراسم نیویورک شرکت کردند.
جورج بوش، چهل و سومین رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در مراسم گرامیداشت یاد قربانیان سقوط یکی از چهار هواپیمای ربوده شده در روز ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در ایالت پنسیلوانیا حضور یافت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا
مراسم بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر صبح روز شنبه در پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن آغاز شد. مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده در این مراسم یاد قربانیان برخورد یکی از چهار هواپیمای ربوده شده با ساختمان پنتاگون را گرامی داشت.
او همچنین با خانواده قربانیان نظامی‌های آمریکایی که پس از حملات ۱۱ سپتامبر در «جنگ با ترور» کشته شدند ابراز همدردی کرد.

بروس اسپرینگستین، خواننده آمریکایی در مراسم نیویورک به یاد قربانیان ۱۱ سپتامبر ترانه خواند
بروس اسپرینگستین، خواننده راک آمریکایی روز شنبه در مراسم بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در نیویورک به یاد قربانیان این حملات یکی از ترانه‌هایش را خواند.
قرار است در جریان این مراسم که با حضور جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برگزار می‌شود اسامی ۲۹۷۷ قربانی حملات ۱۱ سپتامبر قرائت شود.ملکه بریتانیا در پیامی به بایدن یاد قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر را گرامی داشت
الیزابت دوم، ملکه بریتانیا همزمان با بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر در پیامی به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا یاد قربانیان این حملات را گرامی داشت.
ملکه بریتانیا در این پیام گفته است که شخص خودش و خانواده‌اش به یاد قربانیان حملات مرگبار سال ۲۰۰۱ و بازماندگان هستند.

رئیس کمیسیون اروپا به قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر ادای احترام کرد
اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه همزمان با بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر به قربانیان این حملات ادای احترام کرد.
رئیس کمیسیون اروپا در صفحه توئیتر خود نوشت: «اتحادیه اروپا در کنار آمریکا برای دفاع از آزادی و شفقت در برابر نفرت می‌ایستد.»

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر در صفحه توئیتر خود نوشت: «هرگز فراموش نمی‌کنیم، همیشه برای آزادی مبارزه خواهیم کرد.»
رئیس‌جمهوری فرانسه همراه با توئیت خود ویدئویی از پرچم آمریکا در مقابل درب اصلی کاخ الیزه در پاریس منتشر کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به همراه دیگر شرکت‌کنندگان در مراسم بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر ساعت ۸:۴۶ صبح روز شنبه همزمان با گذشت ۲۰ سال از زمان برخورد اولین هواپیمای ربوده شده به برج‌های دوقلوی نیویورک با یک دقیقه سکوت به قربانیان این حملات ادای احترام کرد.

برگرفته ای از سایت یورونیوز (اتحادیه اروپا) به زبان فارسی، ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱