خواهر عزیز قاسم زاده فعال صنفی معلمان: برادرم ممنوع الملاقات است

عزیز قاسم‌زاده، هنرمند و سخنگوی کانون صنفی معلمان گیلان که چهارم مهر در منزل پدری خود توسط مأموران امنیتی بازداشت شد، در قرنطینه زندان رودسر در بازداشت به سر می‌برد و ممنوع‌الملاقات است.

فلور قاسم‌زاده، خواهر این زندانی سیاسی که روز یکشنبه چهارم مهر شاهد دستگیری برادرش بود، امروز دوشنبه ۱۲ مهر در یادداشتی نوشت این فعال صنفی به دستور دادستان رودسر ممنوع‌الملاقات و ممنوع تلفن است. او همچنین نوشت به مادر سال‌خورده عزیز قاسم‌زاده هم اجازه تماس با فرزندش در زندان را نداده‌اند. به نوشته فلور قاسم‌زاده، رامین صفرنیا که وکالت عزیز قاسم‌زاده را بر عهده گرفته، امروز به‌عنوان وکیل او به دادستانی مراجعه کرده اما به او اجازه وکالت و ورود به پرونده داده نشده است.

خانواده و همکاران عزیز قاسم‌زاده روز یکشنبه ۱۱ مهر نیز برای تودیع وثیقه به دادستانی رودسر مراجعه کردند ولی دادسرا از پذیرش وثیقه و آزادی عزیز قاسم‌زاده امتناع کرد. دستگیری قاسم‌زاده یک روز پس از تجمع سراسری معلمان در بیش از ۴۵ شهر برگزار شد که خواست اصلی آن تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان بود. قاسم‌زاده طی سخنرانی در تجمع سوم مهر معلمان گیلان تأکید کرد نمی‌توان با دستگیری فعالان صنفی معلمان، مطالبات معلمان را بی‌پاسخ گذاشت.

دستگیری عزیز قاسم‌زاده اعتراض گسترده تشکل‌های صنفی معلمان، تشکل‌های مستقل کارگری و فعالان اجتماعی را برانگیخته است. دادخواستی که برای آزادی فوری و بی‌قیدوشرط این هنرمند و فعال صنفی در فضای مجازی قرار گرفته، در مدت کوتاهی توسط حدود ۳۵۰ نفر امضاء شده است.

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه،  ۵ اکتبر ۲۰۲۱