شناسایی بیش از ۱۳ هزار بیمار تازه و مرگ ۲۲۶ نفر

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد در شبانه‌روز منتهی به ظهر روز سه‌شنبه، ۱۳ مهر، ۱۳ هزار و ۲۲۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران شناسایی شده و ۲۱۶ تن نیز جان باختند.

بر اساس این گزارش، از میان بیماران تازه شناسایی‌شده، ۱۹۲۲ نفر در مراکز درمانی نقاط مختلف ایران بستری شدند.

با احتساب آمار رسمی تازه وزارت بهداشت، شمار قربانیان و مبتلایان این بیماری در ایران به ترتیب به ۱۲۱ هزار و ۵۶۳ نفر و به ۵ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۶۱ تن رسید.

در حال حاضر، ۵ هزار و ۶۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها در شرایط شدید این بیماری قرار دارند و تحت مراقبت هستند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران، ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

پس از واردات واکسن‌های کرونا به ایران و سرعت‌گرفتن روند واکسیناسیون، شمار قربانیان کرونا در کشور، دست‌کم بر اساس آمار رسمی، کاهش یافته است.

روز دوشنبه، علیرضا زالی، رئیس ستاد مبارزه با کرونا از کاهش ۵۰ درصدی آمار مبتلایان به کرونا خبر داده و گفته بود: «از ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار شهروند استان تهران، ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را واکسن زدیم.»

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت ایران هم مدعی شده که «هفته گذشته ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن یعنی حدود کل جمعیت برخی کشورهای منطقه تزریق واکسن داشته‌ایم.»

واردات واکسن کرونا به ایران، چند ماه پس از افزایش مرگ‌ و میر ناشی از کرونا در پی ممنوع کردن واردات واکسن‌های آمریکایی و بریتانیایی از سوی رهبر جمهوری اسلامی، صورت گرفت.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا،  ۶ اکتبر ۲۰۲۱