ششمین کنگرهٔ سالانهٔ حزب سکولار دموکرات ایرانیان برگزار شد

ششمین کنگرهٔ سالانهٔ حزب سکولار دموکرات ایرانیان در روز چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ خورشیدی برابر با ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۱ جهانی ساعت ۱۸:۰۰ به هنگام اروپای مرکزی در تالار دیجیتالی اپلیکیشن زووم برگزار شد و پس از رسیدن به حد نصاب لازم برای رسمیت یافتن کنگره، آغاز بکار کرد.

انتخاب رئیس‌‌ کنگره

دکتر اسماعیل نوری‌علا که بر پایه مادهٔ ۲۴ بنیادنامهٔ حزب، توسط «کمیسیون برگزاری کنگره» از پیش بعنوان رئیس سنی کنگرهٔ ششم تعیین شده بودند، کنگره را افتتاح کردند. سپس هموندان متفقاً ایشان را بعنوان رئیس کنگره انتخاب کردند.

بررسی و تصویب اسناد پایه‌ای حزب

پس از آن به بررسی اسناد حزب که توسط «کمیسیون برگزاری کنگره» آماده‌ شده و از پیش در اختیار هموندان قرار داده شده بود، پرداخته شد. از میان سندهایی که رو به آینده دارند، «مرام‌نامهٔ حزب» با برخی تغییرات و سایر اسناد بدون تغییر به تصویب رسیدند. همچنین سندی که به گزارش مالی و کار کرد حزب در دوره‌ٔ گذشته می‌پردازد، به تصویب رسید.

انتخابات

سپس در مورد انتخاب دبیرکل جدید حزب شور شده و آقای محمود ابطحی به اتفاق آراء به این سمت انتخاب شدند و ایشان آقای شمس‌الدین دارابی را بعنوان معاون خود معرفی کردند. همچنین، خانم سپیده قیاسوند عهده دار مدیریت جلسات شورای مرکزی حزب شدند.

کنگره حزب، با یاد عضو از دست رفتهء خود، زنده یاد دکتر اسماعیل خوئی، پس از سه ساعت به کار خود پایان داد.

پاینده ایران و ایرانی

برگرفته از سایت حزب سکولار دموکرات ایرانیان، ۸ اکتبر ۲۰۲۱