واکنش نماینده زرتشتیان به حرف های نقدی: نیازی به یادآوری نیست که پس از فروپاشی ساسانیان، کدام حکومت بر ایرانیان فرمانروایی می‌کرده است

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی سخنان محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران، را «مخالف همبستگی و هویت ملی» توصیف کرد.

اسفندیار اختیاری در واکنش به اظهارات اخیر آقای نقدی که هخامنشیان را «سلسله‌ای پلید» خوانده بود، تاکید کرد: «آنچه در نقوش برجسته تخت جمشید دیده‌ می‌شود، همه نشانه پاکی و بزرگی است».

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روز ۱۴ مهرماه در یک سخنرانی در شهرستان خدابنده گفته بود: «سلسله پلید هخامنشی که بزرگ‌ترین کشتارها و خیانت‌ها را در کشور کرد بعد از افول قدرت، کشور را دو دستی تقدیم یونان کرد، و ساسانیان هم بعد از افول قدرت، کشور را به مغول‌ها تقدیم کردند».

به گزارش سایت بِراساد، تارنمای تحلیل و خبری زرتشتیان، اسفندیار اختیاری در نامه سرگشاده خود به محمدرضا نقدی در عین حال نوشته است: بی‌شک نیازی به یادآوری دوباره تاریخ نیست که پس از فروپاشی سلسله ساسانیان، کدام حکومت بر ایرانیان فرمانروایی می‌کرده است که قطعا مغولان نبوده‌اند.

اشاره این نماینده به حمله اعراب شبه‌جزیره عربستان به امپراتوری ایران در قرن ششم میلادی است که در نتیجه آن سلسله ساسانیان سقوط کرد و دین اسلام به تدریج در ایران پراکنده شد.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۸ اکتبر ۲۰۲۱