شصت درصد مردم ایران زیر خط فقر مطلق، و ۷۳ درصد مستحق اعانه هستند و حکومت اسلامی در تدارک دادن امکانات رفاهی بیشتر به لبنان است

شکوه میرزادگی
هجدهم فروردین ۱۴۰۰، یعنی شش ماه پیش احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به خبرنگاران گفت: «بیش از ۶۰ در صد مردمان ایران زیر خط فقر قرار دارند».
او برای مستند کردن حرف اش افزود«وقتی مجلس تصمیم گرفت یارانه بدهد اعلام کرد به ۶۰ میلیون نفر تعلق می‌گیرد که این میزان حدود ۷۲ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود، یعنی ما می‌پذیریم ۷۳ درصد مردم ایران مستحق اعانه هستند»
این گفته ها به این معنی است که فقر و بیکاری کشور را در خود گرفته است، و البته در کنارش بیماری کرونا، کمبود برق و آب، گرانی، اقتصاد ورشکسته و .. و.. نفس مردم را بند آورده است. و در چنین شرایطی، امروز (۱۶ مهر ۱۴۰۰) امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه حکومت اسلامی اعلام کرد که:
«ایران لبنان را دوست، شریک و متحد خود در منطقه می داند. ما آماده هستیم که به لبنان برای این‌که بتواند از بحران اقتصادی کنونی با موفقیت عبور کند، کمک کنیم».
و در آخر نیزاعلام کرد:«شرکت‌های بزرگ ایرانی آمادگی دارند دو نیروگاه یک هزار مگاواتی برق در بیروت و جنوب لبنان را در کمتر از ۱۸ ماه ایجاد کنند. ما این کار را با سرمایه گذاری مشترک ایران و لبنان و با صدور خدمات فنی – مهندسی ایرانی به سرعت انجام خواهیم داد».

برگرفته از فیس بوک بانو شکوه میرزادگی، ۸ اکتبر ۲۰۲۱