برگزاری تجمع اعتراضی پراکنده

دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه، شماری از کارگران بازنشسته سال ۹۹ مجتمع نیشکر هفت تپه در مقابل ساختمان اداره کار شهرستان شوش، جمعی از مالباختگان و حواله‌داران شرکت رامک خودرو در مقابل ساختمان دادسرای تهران، تعدادی از شهروندان شهرستان لارستان واقع در استان فارس، با سفر به تهران در مقابل وزارت راه و شهرسازی، تنی چند از کارگران شرکت سمتکو تبریز در مقابل دفتر مسئول این شرکت، جمعی از کشاورزان اصفهان در مقابل شرکت آب منطقه‌ای این شهر و همچنین ساختمان صدا و سیمای مرکز اصفهان و شماری از کارگران معادن شرکت زغال‌سنگ کرمان در مقابل اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به نحوه محاسبه سنوات و سایر مطالبات آنها صورت گرفته است.

کارگران بازنشسته که همگی در اسفند سال ۹۹ بازنشسته شده‌اند، درباره موضوع مورد اختلاف خود با کارفرما گفتند: مورد اختلاف ما کارگران بازنشسته با کارفرما در خصوص میزان و نحوه محاسبه سنوات بازنشستگی است.

مدیریت شرکت که به تازگی تغییر کرده در محاسبات سنواتی ما کارگران که تعدادمان به ۱۲۰ نفر می‌رسد فقط حقوق ثابت هر یک از کارگران را ملاک تعیین سنوات بازنشستگی ما قرار داده و مزایای حقوق را طبق مواد ۳۵ و ۳۶ و تبصره‌های الحاقی یک و سه آن مبنای محاسبه سنوات قرار نداده است که این موضوع برخلاف قانون کار و آخرین رای دیوان عدالت اداری درخصوص پرداخت سنوات خدمت می‌باشد.

کارگران بازنشسته هفت تپه گفتند: هیات حل اختلاف اداره کار با استناد به آرای قدیمی و باطله تاکنون نتوانسته مشکلات مورد اختلاف ما کارگران را با کارفرما حل کند، این در حالیست که طبق رای اخیر هیات عمومی دیوان عدالت اداری حق با کارگران است.

تجمع مالباختگان شرکت رامک خودرو در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰، جمعی از مالباختگان و حواله‌داران شرکت رامک خودرو در مقابل ساختمان دادسرای تهران دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این افراد در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات آنها صورت گرفته است.

تجمع شهروندان لارستانی در تهران
به گزارش تسنیم، امروز دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰، شماری از شهروندان شهرستان لارستان واقع در استان فارس، با سفر به تهران در مقابل وزارت راه و شهرسارزی تجمع کردند.

تجمع این افراد در اعتراض به وضعیت نامناسب جاده جهرم- لار- بندرعباس و عدم تکمیل دوبانده شدن این محور صورت گرفته است.

بنابر این گزارش، در روز‌های گذشته تصادفات پی‌درپی در محور جهرم- لار- بندرعباس سبب جان باختن چندین شهروند شده و همین موضوع موجی از اعتراض و نارضایتی را در بین اهالی جنوب فارس ایجاد کرده است و آنها خواهان پاسخگویی مسئولان نسبت به عدم تکمیل و دوبانده شدن این شاهراه اساسی شده‌اند.

بر همین اساس بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی لارستان استان فارس با طی مسافت ۱۲۰۰ کیلومتری با چندین اتوبوس خود را به تهران رسانده و در مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند و خواستار رسیدگی به طولانی‌شدن روند دو‌بانده‌شدن این محور و راه‌اندازی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در لارستان شدند.

تجمع کشاورزان در اصفهان
به گزارش تابناک اصفهان، امروز دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰،جمعی از کشاورزان اصفهان در مقابل شرکت آب منطقه‌ای این شهر و همچنین ساختمان صداوسیمای مرکز اصفهان تجمع کردند.

بعلاوه شمار دیگری از این کشاورزان در خیابان های اصفهان دست به راهپیمایی زدند.

بر اساس این گزارش، کشاورزان حاضر در این تجمع به عدم تأمین حقابه جهت کشت پاییزه گندم اعتراض کردند.

معیشت ۱۰۰ هزار کشاورز در منطقه شرق شهرستان اصفهان با خشکسالی‌های پیاپی و اختصاص نیافتن حقابه آنان از زاینده رود دچار مشکل جدی شده است.

تجمع اعتراضی کارگران سمتکو در تبریز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه، کارگران شرکت سمتکو تبریز در مقابل دفتر مسئول این شرکت تجمع کردند.

بنابر این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به شرایط نابسامان مدیریتی این کارخانه صورت گرفته است و این کارگران خواستار تعیین تکلیف وضعیت کارخانه شدند.

تجمع کارگران معادن شرکت زغال‌سنگ کرمان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران معادن شرکت زغال‌سنگ کرمان در مقابل اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کرمان دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به طرح خصوصی سازی این معادن و واگذاری آنها صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۹ نوامبر ۲۰۲۱