برگزاری تجمع اعتراضی

یکشنبه ۲۳ آبان، شماری از رانندگان بخش خصوصی شرکت واحد تهران در مقابل دادسرای کارکنان دولت، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس در دستکم ۹ واحد درمانی این استان، جمعی از‌ کارکنان بازنشسته جهاد کشاورزی در مقابل دفتر ریاست جمهوری، گروهی از معلمان خرید خدمات آموزش و پرورش استان قزوین در مقابل ساختمان استانداری، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در اصفهان و خوزستان در مقابل ساختمان این صندوق در مراکز این استان‌ها، تنی چند از کارگران نی‌بر شرکت هفت‌تپه در محوطه این شرکت، شماری از نیروهای شرکتی و قراردادی شهرداری اهواز در مقابل ساختمان استانداری و جمعی از کشاورزان و شهروندان اصفهان برای هفتمین روز متوالی در بستر خشک رودخانه زاینده رود، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

یکی از این رانندگان علت اعتراض همکاران خود را نامناسب بودن شرایط شغلی دانسته و گفت: دو دانگ از اتوبوس‌ها به نام پیمانکاران زده شده است؛ درحالیکه آن‌ها نباید صاحب اتوبوس‌ها باشند. در عین حال، دستمزدهای ما معمولاً با تاخیر پرداخت می‌شود و از حداقل امکانات مانند لباس کار محرومیم اما شرکت‌های پیمانکاری هیچ مسئولیتی در قبال رانندگان برعهده نمی‌گیرند.

رانندگان که در بخش خصوصی فعال هستند، گفتند: در شرایط پیمانکاری، همه چیز به سود پیمانکار است و رانندگان منافع محدودی دارند که گاه رعایت نمی‌شود.

تجمع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس، دستکم در ۹ واحد درمانی این استان دست به تجمع زدند.

محمدرضا سقاییان فرد، از نمایندگان پرسنل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مورد، گفت: «نزدیک به ۲ سال از شروع همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد و طی این دوران حضور ایثارگرانه و تمام قد پرسنل بهداشت و درمان در خط اول مبارزه با این ویروس بر هیچ وجدان آگاهی پنهان نیست. مکاتبات، نامه‌ها، یادداشت‌ها و درخواست‌های متعدد و مکرر طی این مدت در خصوص توجه به دغدغه‌های معیشتی آنان ازجمله برقراری فوق العاده خاص با ضریب حداقل ۳ با استناد به بندهای ۱۵ و ۱۶ ماده ۵۴ آئین‌نامه اداری استخدامی اعضای غیرهیات‌ علمی و ماده ۶۳ آئین نامه اداری استخدامی اعضای هیات علمی موسسات تابعه به صورت رسانه‌ای نیز منعکس شده است.»

وی افزود: «اعتراض پرسنل این مجموعه جز با موضعگیری و حمایت لفظی مسئولان امر همراه نبوده است و در مقام عمل اقدام شایان توجهی به انجام نرسیده است. این مطالبه پرسنل طی نامه‌ای از سوی آقای تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت خطاب به وزیر بهداشت نیز عنوان گردیده است. احساس همدردی و غمخواری با مردم و نجابت و انجام وظیفه در بین پرسنل بهداشت و درمان که خود و خانواده‌هایشان را معرض خطر جانی قرار می‌دهند، سبب شده است که متاسفانه مسئولین امر نسبت به برآورده ساختن مطالبات به حق آنان هیچ کوششی را متحمل نشوند و با بی‌تفاوتی از کنار آن‌ها بگذرند.»

وی افزود: «از این رو در یک اقدام خودجوش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در اقصی نقاطِ استان پهناور فارس، همچون مرکز بهداشت شهرستان شیراز (شهدای انقلاب)، بیمارستان شهید فقیهی، شبکه بهداشت درمان شهرستان لامرد، شبکه بهداشت درمان شهرستان بختگان، شبکه بهداشت درمان و مرکز بهداشت شهید جهانی شهرستان فیروزآباد، شبکه بهداشت درمان شهرستان مهر، بیمارستان حاج محمود حاج حیدر شهرستان لامرد، کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز پیام شهرستان نیریز، اقدام به تجمع اعتراض‌آمیز در محوطه محل خدمت خود نمودند. به این اُمید که صدای اعتراضات آنان به گوش مسئولان امر برسد و به این فاصله طبقاتی پایان داده شود.»

تجمع کارکنان بازنشسته جهاد کشاورزی
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰، جمعی از‌ کارکنان بازنشسته جهاد کشاورزی در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکل مسکن‌ خود، در مقابل دفتر ریاست جمهوری تجمع کردند.

براساس این گزارش، این کارکنان سالها قبل از تعاونی مسکن زمین‌ خریداری کرده‌اند اما هیچگاه مجوز ساخت برای آنها صادر‌ نشده است.

تجمع معلمان خرید خدمات آموزش و پرورش استان قزوین
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰، جمعی از معلمان خرید خدمات آموزش و پرورش استان قزوین در اعتراض به تغییرات ایجاد شده در قراردادها و اختلال در دریافت حقوق‌های خود، در مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

براساس این گزارش، این معلمان که از سال ۹۳ وارد این طرح شدند، نسبت به برخوردهای سلیقه‌ای در نحوه اجرای طرح و میزان حقوق‌ها اعتراض دارند و به گفته خودشان، با کمترین حقوق ماهانه یعنی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مشغول به کار هستند.

یکی از معلمان حاضر در تجمع گفت: “حقوق مربوط به مطالبات سال ۹۲ را دوماه پیش دریافت کردیم”.

تجمع بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد در اصفهان و خوزستان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در اصفهان و خوزستان در مقابل ساختمان این صندوق در مراکز این استان‌ها دست به تجمع زدند.

بازنشستگان معترض برخی از مطالبات خود را افزایش مستمری های دریافتی در موازات خط فقر، اجرای قانون همسان سازی حقوق و رفع مشکلات بیمه تکمیلی عنوان کردند.

تجمع کارگران نی‌بر شرکت هفت‌تپه
به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰، جمعی از کارگران نی‌بر شرکت هفت‌تپه در محوطه این شرکت تجمع کردند.

۱۵۰ کارگر نی‌بر که پس از پایان کشت از محل کار خود اخراج شده‌اند، در این تجمع خواهان استخدام در سایر بخش‌های شرکت شدند.

تجمع نیروهای شرکتی و قراردادی شهردارى اهواز
به گزارش هرانا، امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰، نیروهای شرکتی و قراردادی شهرداری اهواز در مقابل ساختمان استانداری دست به تجمع زدند.

این شهروندان خواستار تبدیل وضعیت استخدامی خود شدند.

تجمع کشاورزان اصفهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰، جمعی از کشاورزان اصفهان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در بستر خشک رودخانه زاینده رود، دست به راهپیمایی و تجمع زدند.

تجمع کشاورزان که به دلیل عدم تامین حقابه آنها صورت گرفته، امروز برای هفتمین روز متوالی در محل مذکور برگزار شد.

کشاورزان معترض همچنین شب گذشته را نیز در جوار پل خواجو در چادرهایشان به صبح رسانده‌اند. آنها با سر دادن شعارها و ترانه هایی اعتراضی، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۱۵ نوامبر ۲۰۲۱