برگزاری تجمع اعتراضی

طی روزهای گذشته و امروز سه‌شنبه ۹ آذر، شماری از کارگران شرکت تامین مواد معدنی چناره شهرستان اندیمشک برای سومین روز متوالی در مقابل ساختمان اداری این شرکت، گروهی از کارگران شرکت‌های آهن‌آجین، زحل، نوآوران و مبین شاغل در مجتمع مس سونگون ورزقان در محوطه این شرکت، جمعی از کارگران شهرداری خرمشهر در مقابل ساختمان فرمانداری ویژه این شهر، تعدادی از کارگران فنی قراردادی شرکت توزیع برق استان تهران در مناطق رباط کریم، ملارد، کهریزک، شهریار، اندیشه و ورامین در محل کار خود، شماری از کارگران فصلی مجتمع هفت تپه برای چندمین روز متوالی در مقابل این شرکت، گروهی از خانواده‌های کودکان مبتلا به بیماری SMA برای سومین روز متوالی در مقابل ساختمان مجلس، شماری از ساکنین منطقه عشایری «سرگچینه» شهرستان بویراحمد در مقابل ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد، معلمان و آموزگاران در استان های کهکیلویه و بویراحمد، فارس، قم و خوزستان در مقابل ادارات آموزش و پرورش این استان ها و گروهی از مالباختگان موسسه مالی کاسپین در مقابل ساختمان قوه قضاییه واقع در تهران در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین کارگران پیمانکاری‌های شریفی و باقرپور شاغل در پتروشیمی آپادانا در عسلویه از روز دوشنبه ۸ آذر، دست به اعتصاب زدند.

شهروندان معترض ضمن سردادن شعارهایی، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. به گفته آنها علیرغم گذشت ۵ سال، سپرده گذاران این موسسه به اصل، سود، و ضرر و زیان سرمایه خود نرسیده‌اند.

تجمع ساکنین منطقه عشایری در شهرستان بویراحمد
به گزارش ایسنا، امروز سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰، شماری از ساکنین منطقه عشایری «سرگچینه» شهرستان بویراحمد در مقابل ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

یکی از این تجمع کنندگان گفت: ۵۷ هکتار از اراضی منطقه «سرگچینه» شهرستان بویراحمد به شخصی به نام (ف. ح) که ساکن این منطقه نیست، واگذار شده است.

یکی دیگر از این تجمع کنندگان اظهار کرد: از مسئولان انتظار داریم اراضی عشایری (وُرد عشایری) حدود ۴۹۷خانوار عشایری را به یک فرد واگذار نکنند و از نابودی عشایر این منطقه جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: سال ۹۸ معاونت امور عمرانی استانداری نامه ای از امور اراضی استان خواسته که از هرگونه واگذاری اراضی به این فرد خودداری شود.

تجمع خانواده‌های کودکان مبتلا به بیماری SMA
به گزارش ایلنا، امروز سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰، گروهی از خانواده‌های کودکان مبتلا به بیماری SMA برای سومین روز متوالی در مقابل ساختمان مجلس دست به تجمع زدند.

این شهروندان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار واردات داروهای این بیماری از جمله اسپینراز، ریسوپیلام و زولژنسما شدند.

تجمع کارگران فصلی مجتمع هفت تپه
روز دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰، شماری از کارگران فصلی مجتمع هفت تپه برای چندمین روز متوالی در مقابل این شرکت دست به تجمع زدند.

این کارگران خواهان بازگشت به کار و اصلاح قراردادهایشان هستند.

تجمع کارگران فنی قراردادی شرکت توزیع برق
به گزارش ایلنا، کارگران فنی قراردادی شرکت توزیع برق استان تهران، در مناطق رباط کریم، ملارد، کهریزک، شهریار، اندیشه و ورامین، از روز شنبه هفته جاری در اعتراض به تبعیض و نامشخص بودن مطالبه تبدیل وضعیت استخدامی‌شان، در محل کار خود دست به تجمع زدند.

به گفته یکی از شهروندان: با گذشت بیش از ۲۰ سال از سابقه فعالیت کارگران شرکت توزیع برق، هنوز اقدامی در جهت تبدیل وضعیت شغلی آنها صورت نگرفته است. در سال جاری نیز کارگران امیدوار بودند مصوبه تبدیل وضعیت شغلی کارگران در مجلس و دولت به تصویب برسد که هنوز خبری نیست.

طبق اظهارات وی؛ چون به مشکلات‌مان از جانب مدیران شرکت توزیع برق و در راس آن وزارت نیرو اهمیتی داده نمی‌شود، تصمیم به برگزاری اعتراض آرام در چار جوب قانون گرفتیم تا مطالباتمان به صورت جدی پیگیری شود.

یکی دیگر از کارگران در ادامه گفت: کارگران شرکت توزیع برق نگرانند که با ادامه این روند، امنیت شغلی و معیشتی آن‌ها در معرض خطر قرار بگیرد.

او افزود: سالهاست با حقوق نابرابر در سخت‌ترین شرایط و استرس‌زا به کار مشغول بوده‌ایم و در این راه شماری از همکاران خود را بر اثر حوادث برق گرفتگی از دست داده‌ایم با این حال علارغم پیگیری‌های زیاد در بهبود وضعیت شغلی‌مان، هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

تجمع کارگران شهرداری خرمشهر
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امروز سه‌شنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۰، کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به واریز نشدن حقوق چهار ماه خود مقابل ساختمان فرمانداری ویژه این شهر تجمع کردند.

به گفته کارگران: به اضافه چهار ماه حقوق، اضافه کاری و بیمه آن‌ها هم در این مدت پرداخت نشده است.

تجمع کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۰، کارگران شرکت‌های آهن‌آجین، زحل، نوآوران و مبین شاغل در مجتمع مس سونگون ورزقان در محوطه شرکت دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این کارگران در اعتراض به ورود چهار نفر از مدیران سابق که توسط خود کارگران از مجتمع اخراج شده بودند دست به تجمع زده‌اند.

تجمع کارگران شرکت تأمین مواد معدنی چناره
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۰، کارگران شرکت تامین مواد معدنی چناره شهرستان اندیمشک، برای سومین روز متوالی دست از کار کشیده و مقابل ساختمان اداری این شرکت تجمع کرده‌اند.

اعتصاب کارگران پیمانکاری‌های شاغل در پتروشیمی آپادانا
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران پیمانکاری‌های شریفی و باقرپور شاغل در پتروشیمی آپادانا در عسلویه از روز دوشنبه ۸ آذر، دست به اعتصاب زدند.

براساس این گزارش، این کارگران در اعتراض به عدم اجرای وعده‌های کارفرما دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب و تجمع معلمان و آموزگاران در استان های مختلف
به گزارش کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، امروز سه‌شنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۰، معلمان و آموزگاران در استان های کهکیلویه و بویراحمد، فارس، قم و خوزستان دست به اعتصاب زده و در مقابل ادارات آموزش و پرورش این استان ها تجمع کردند.

براساس این گزارش، تجمع این معلمان در اعتراض به عدم اجرای رتبه بندی و همسان سازی، صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۱ دسامبر ۲۰۲۱