برگزاری تجمعات اعتراضی و اعتصاب کارگران شرکت ایران افق

چهارشنبه ۲۹ دی، شماری از نیروهای آتش‌نشانی تهران در مقابل ساختمان شهرداری این شهر، گروهی از نیروهای شرکتی مخابرات استان گیلان برای دومین روز متوالی در محل کار خود، جمعی از پرسنل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در مقابل ساختمان این شرکت، گروهی از سهامداران مالباخته صرافی کریپتولند در مقابل ساختمان دفتر دادسرای عمومی تهران و همچنین شماری از مهندسین استان خراسان رضوی در مقابل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی این استان واقع در مشهد، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان جمعی از کارگران شرکت “ایران افق” شاغل در میدان نفتی یادآوران واقع در خرمشهر، دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیتشان خودداری کردند.

تجمع آتش‌نشانان در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان نسبت به بحران معیشتی، فقدان ایمنی کار، عدم افزایش حقوق آتش‌نشانان، عدم تامین مسکن مناسب و رفاه کارکنان و دیگر مشکلات شغلی‌شان صورت گرفته است؛ آنها خواستار استعفای مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران و پاسخگویی شهردار و اعضای شورای این شهر شدند.

آتش‌نشانان معترض شعار‌هایی از قبیل «مدیر بی لیاقت، نمی‌خوایم نمیخوایم»، «آتش‌نشان می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «مشکل ما حل نشه، تجمع تکرار میشه» و همچنین «سختی کار حق ماست، حاصل دست رنج ماست» را در جریان این تجمع سر دادند.

شایان ذکر است که این تجمع مصادف با پنجمین سالگرد فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران برگزار شده است؛ در آن رویداد ۱۶ آتش‌نشان جان خود را از دست دادند.

تجمع نیروهای شرکتی مخابرات استان گیلان
به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰، گروهی از نیروهای شرکتی مخابرات استان گیلان، برای دومین روز متوالی، دست از کار کشیده و در محل کار خود تجمع کردند.

شهروندان معترض؛ عدم اصلاح قراردادهای کاری، پرداخت ناقص حق بیمه و همچنین عدم اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل را از دلایل برگزاری این تجمع عنوان کردند و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

نیروهای مخابرات می‌گویند: درحالیکه در جلسه‌ی مشترک مسئولان اداره کار و مخابرات قرار بود شرکت اقدام به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کند اما بعد از گذشت ماه‌ها شرکت پیمانکار شسکام هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

این نیروها افزودند: شرکت پیمانکار از ابتدای سال حق بیمه‌ی نیروها را یک ماه در میان رد کرده است به همین دلیل خانواده‌ها برای استفاده از خدمات درمانی دچار مشکل شده‌اند.

به گفته‌ی یکی از اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی مخابرات گیلان؛ بعد از تجمع روز گذشته‌ی نیروهای مخابرات، برخی تهدید به اخراج شدند، اما همکاران ما تا رسیدن به حقوق خود و تا وقتی وعده‌های مسئولان عملی نشود به اعتراض خود ادامه می‌دهند.

این عضو هیأت مدیره انجمن صنفی مخابرات گیلان همچنین گفت: در نامه‌ای که ازسوی مخابرات خطاب به روسای اداری استان‌ها و شهرستان‌ها نوشته شده، از عدم حضور نیروها در ساعت کاری اداری در محل کار تحت عنوان اخلال در روند عادی شرکت یاد شده است.

تجمع پرسنل شرکت آب و فاضلاب استان تهران
به گزارش پرسون، امروز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰، جمعی از پرسنل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، در مقابل ساختمان این شرکت، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

حذف شرکت‌های پیمانکاری و تبدیل قراردادهای موقت به دائم، از مهم‌ترین مطالبات این افراد به شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش، طرح «ساماندهی استخدام کارکنان دولت» که بررسی آن از شهریور ماه امسال در کمیسیون اجتماعی مجلس آغاز شده، تاکنون به نتیجه‌ نرسیده است. در همان زمان سازمان امور استخدامی کشور به این بهانه که چنین طرحی برای دولت بار مالی به همراه دارد، به مخالفت با آن پرداخت و قرار شد ظرف ۴۵ روز دولت لایحه‌ای در این خصوص تحویل مجلس بدهد. حال علیرغم گذشت ۴۵ روز، خبری از تحویل لایحه مذکور نشده است.

تجمع مهندسان در مشهد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰، شماری از مهندسین استان خراسان رضوی، در مقابل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی این استان واقع در مشهد، دست به تجمع زدند.

عدم تصویب تعرفه سالانه خدمات نظام مهندسی، از دلایل شکل گیری تجمع امروز مهندسان معترض است.

تجمع مالباختگان صرافی کریپتولند
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰، گروهی از سهامداران مالباخته صرافی “کریپتولند”، در مقابل ساختمان دفتر دادسرای عمومی تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بنابر این گزارش، سهامداران معترض، با سر دادن شعارهایی خواهان بازگراندن سرمایه‌های خود شدند.

اعتصاب کارگران شرکت ایران افق
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰، جمعی از کارگران شرکت “ایران افق” شاغل در میدان نفتی یادآوران واقع در خرمشهر، دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیتشان خودداری کردند.

کارگران معترض خواستار پرداخت معوقات مزدی خود و همچنین اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (محموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۰ ژانویه ۲۰۲۲