برگزاری تجمع اعتراضی

چهارشنبه ۲۰ بهمن، گروهی از پیک‌های موتورسوار ‌اسنپ ‌فود در مقابل دفتر این شرکت واقع در تهران، تعدادی از پیمانکاران پروژه های شهرداری مشهد در مقابل ساختمان استانداری خراسان رضوی و شماری از کارگران کارخانه کاغذسازی کاغذ پارس در مقابل درب فرمانداری شهرستان شوش، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. بعلاوه در تاریخ ۱۸ و ۱۹ بهمن‌‌ماه، جمعی از مالباختگان شبکه‌ رمز ارز «کینگ مانی» در مقابل درب مجتمع آموزشی شبکه بادران واقع در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

این شهروندان، پایین بودن میزان کرایه‌های دریافتی علیرغم سختی کار، عدم برخورداری از بیمه و تسهیلات کاری را از جمله مهم‌ترین دلایل برگزاری این تجمع اعتراضی عنوان کردند.

پیش از این نیز پیک های اسنپ فود در اعتراض به خواسته های نادیده گرفته شده خود از جانب شرکت، طی دفعاتی متعدد دست به تجمع و اعتصاب زده اند، اما این شرکت بدون هیچ اقدام عملی، تنها با وعده دادن منجر به شکستن اعتصاب نیروهای خود شده است.

تجمع پیمانکاران پروژه های شهرداری مشهد
به گزارش فارس، روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰، تعدادی از پیمانکاران پروژه های شهرداری مشهد، در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات و همچنین نحوه اجرای کمیسیون ماده ۲۴، در مقابل ساختمان استانداری خراسان رضوی واقع در مشهد، تجمع کردند.

در این تجمع که پیمانکاران شرکتها، پیمانکاران عمرانی، فضای سبز، خدمات شهری، ترافیک و سازمان عمران حضور داشتند، با اشاره به بدعهدی شهرداری و سازمان های ذی ربط نسبت به وعده هایشان، خواستار پیگیری استاندار در خصوص مطالبات نادیده گرفته خود شدند.

گفتنی است که این پیمانکاران دیماه امسال نیز در مقابل ساختمان شهرداری مشهد دست به تجمع اعتراضی زده بودند که در پی آن شهرداری وعده داده بود که برای رسیدگی به مطالبات و مشکلات آنان اقدام کند؛ با این حال تاکنون هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

تجمع کارگران کارخانه کاغذسازی کاغذ پارس
به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰، شماری از کارگران کارخانه کاغذسازی کاغذ پارس، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل درب فرمانداری شهرستان شوش، دست به تجمع زدند.

بنابر این گزارش، کارگران معترض که تعداد آنها حدود ۷۰ نفر است، با سر دادن شعارهایی از قبیل «کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، خواستار رسیدگی به حق و حقوق خود شدند. آنها خواهان پایان قراردادهای یک ماهه، حذف قراردادهای واسطه ای، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و همچنین ایجاد امنیت شغلی برای کارگران شدند.

تجمع مالباختگان شبکه‌ رمز ارز «کینگ مانی» در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز دوشنبه ۱۸ بهمن و سه شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، شماری از مالباختگان شبکه‌ رمز ارز «کینگ مانی» در مقابل درب مجتمع آموزشی شبکه بادران واقع در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

شهروندان حاضر در این تجمع، با سر دادن شعارهایی خواهان برگرداندن سرمایه های از دست رفته خود شدند.

به گفته تجمع کنندگان، شرکت بادران گستران با خرید و فروش ارزهای دیجیتال غیرمرسوم مانند کینگ‌مانی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده‌ است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۰ فوریه ۲۰۲۲