دستکم ۱۷ تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه ۲۴ بهمن، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در تهران مقابل ساختمان مجلس و در شهرهای مختلف کشور از جمله رشت، اراک، شوشتر، تبریز، کرمانشاه، شوش، خرم‌آباد، اهواز، سنندج و مشهد در مقابل ادارات کل تأمین اجتماعی استان‌‌ها دست به تجمع اعتراضی زدند. همچنین جمعی از مالباختگان شرکت ریگان خودرو در مقابل این شرکت واقع در تهران، گروهی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان مقابل ساختمان این صندوق در اصفهان، جمعی از کارگران سیمان سپاهان اصفهان برای دومین روز متوالی در محدوده محل کار، گروهی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در محوطه این دانشگاه، شماری از کارگران گروه ملی فولاد اهواز در مقابل ساختمان استانداری خوزستان و تنی چند از دستفروشان شهر تبریز در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

شهروندان معترض در این تجمعات شعارهایی از جمله “فریاد فریاد، از این همه بیداد”، “نه مجلس نه دولت، نیستن به فکر ملت”، “دولت ورشکسته، دشمن بازنشسته” و “وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه” سر دادند.

بازنشستگان معترض برخی از مطالبات خود را افزایش مستمری های دریافتی در موازات خط فقر، اجرای قانون همسان سازی حقوق، رفع مشکلات بیمه تکمیلی، پرداخت پاداش آخر سال و همچنین محاسبه سوابق مشاغل سخت و زیان آور در محاسبات متناسب سازی، عنوان کردند.

تجمع مالباختگان شرکت ریگان خودرو
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، جمعی از مالباختگان شرکت ریگان خودرو در مقابل این شرکت واقع در تهران تجمع کردند.

شهروندان معترض بیش از سه سال است که برای خرید خودرو به این شرکت پول پرداخته‌اند، اما شرکت ریگان خودرو تا کنون از تحویل اتومبیل به این افراد خودداری کرده است.

تجمع دستفروشان شهر تبریز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، جمعی از دستفروشان شهر تبریز دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به جمع‌آوری بساط دستفروشان توسط شهرداری، صورت گرفته است.

تجمع بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، گروهی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان، مقابل ساختمان این صندوق در اصفهان تجمع کردند.

بازنشستگان صندوق فولاد، یکشنبه هر هفته در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در شهرهای مختلف کشور دست به تجمع می‌زنند.

تجمع کارگران سیمان سپاهان اصفهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، جمعی از کارگران سیمان سپاهان اصفهان، برای دومین روز متوالی در محدوده محل کار خود دست به تجمع زدند.

کارگران معترض در این تجمع به نبود امنیت شغلی و دستمزدهای پایین اعتراض کردند و خواهان بازگشت به کار همکاران اخراجی خود شدند.

تجمع اساتید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
به گزارش تابناک، امروز یکشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، گروهی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در اعتراض به مصوبات کمیسیون تلفیق و اقدامات سازمان برنامه و بودجه در محوطه این دانشگاه دست به تجمع زدند.

شهروندان معترض صوباتی که اعضای هیآت علمی به آن معترض هستند را قرار دادن سقف حقوق برای اعضای هیآت علمی دانشگاه ها، تصویب مالیات پلکانی، در نظر نگرفتن خدمت اعضای هیآت علمی در مناطق کمتر برخوردار، قرار دادن سقف برای پاداش بازنشستگی و اختلال در پرداخت تمام وقتی جغرافیایی ، حق التدریس ، کارانه ، سختی شرایط محیط کار و فوق العاده مدیریت عنوان کردند.

تجمع کارگران گروه ملی فولاد اهواز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، کارگران گروه ملی فولاد اهواز در مقابل ساختمان استانداری خوزستان دست به تجمع زدند.

کارگران معترض، خواستار تحقق مطالبات معیشتی و حقوقی خود هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۴ فوریه ۲۰۲۲