دفاع تمام قد خامنه ای از سرداران فاسد سپاه پاسداران

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز پنج‌شنبه در واکنش غیرمستقیم به افشاگری رادیوفردا درباره فساد گسترده در سپاه پاسداران «دشمن» را عامل «لجن‌پراکنی علیه ارکان انقلاب» معرفی کرد و از سپاه تمام‌قد دفاع کرد.

وی که به مناسبت ناآرامی‌های ۲۹ بهمن تبریز در سال ۵۶ پیش از انقلاب سال ۵۷ از طریق ارتباط تصویری سخن می‌گفت مدعی شد که «دشمن برای دستکاری فکر مردم» به دو عامل متوسل شده است: فشار اقتصادی بر مردم و «لجن‌پراکنی علیه ارکان انقلاب‎».

رادیوفردا روز ۲۱ بهمن یک فایل صوتی ۵۰ دقیقه‌ای را منتشر کرد که بخش اعظم آن به جلسه محرمانه و گفت‌وگوی محمدعلی (عزیز) جعفری، فرمانده وقت کل سپاه پاسداران و صادق (میرزاحسن) ذوالقدرنیا، معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه پاسداران در سال ۹۷ درباره فساد نیروهای مرتبط با نیروی قدس سپاه، بنیاد تعاون سپاه و شهرداری تهران اختصاص دارد.

از جمله یکی از بخش‌های مهم فایل صوتی این است که صادق ذوالقدرنیا، معاون وقت اقتصادی و سازندگی سپاه، به صراحت اعلام می‌کند که محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران، به شدت از برخورد با پرونده فساد مرتبط با شهرداری و بنیاد تعاون سپاه ناراحت بوده و پس از این‌که تیم جمال‌الدین آبرومند در بنیاد تعاون سپاه «۸ هزار میلیارد تومان» [معادل دو میلیارد دلار به ارزش سال ۹۷] کم می‌آورند، قالیباف از او خواسته است که یک تفاهم‌نامه هشت هزار میلیارد تومانی برای رفع و رجوع کردن ماجرا امضا کند.

محمدعلی جعفری، از سال‌های ۷۶ تا ۹۸ فرمانده کل سپاه پاسداران بود
علی خامنه‌ای روز پنج‌شنبه در سخنرانی خود بدون اشاره مستقیم به فایل صوتی رادیوفردا مطابق معمول به «دشمنی» اشاره کرد که برای «دستکاری در فکر مردم» به «لجن‌پراکنی» علیه به گفته او «ارکان انقلاب» متوسل شده است.

او از جمله این ارکان به قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس، اشاره کرد، او را «شهید بزرگ سلیمانی» خطاب کرد و گفت که «دشمن» به سپاه و «شهید سلیمانی تهمت می‌زند».

این در حالی است که سپاه پاسداران خود اصالت این فایل صوتی را تایید کرده و مدعی شده است که عده‌ای در سپاه برای فساد مورد اشاره در فایل مستوجب مجازات شناخته شده‌اند.

رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران، روز دوشنبه، ۲۵ بهمن، در واکنش به فایل صوتی فساد به «سوء‌مدیریت و تخلف در یکی از شرکت‌های وابسته به بنیاد تعاون سپاه» اذعان کرد.

از جمله افرادی که در فایل صوتی اشاره می‌شود که آلوده به فسادند غیر از محمدباقر قالیباف، جمال‌الدین آبرومند، معاون وقت هماهنگ‌کننده سپاه، نیز که در فسادهای میلیاردی بنیاد تعاون دست داشته، هم اکنون دستیار آقای قالیباف است، و حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه، که به نفع قالیباف فعالیت می‌کرده، هنوز در سمت خود فعالیت دارد.

با آنکه سپاه پاسداران اصالت این فایل صوتی را تایید کرده، اما شماری از هواداران نظام از جمله روزنامه تندروی کیهان و اسماعیل کوثری، نماینده مجلس که خود از فرماندهان سپاه بوده، سعی در حمایت از نیرو داشته و تلاش می‌کنند فرماندهان آن را «پاکدست» نشان دهند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۷ فوریه ۲۰۲۲