احضار بازیکن فوتسال به کمیته انضباطی به دلیل ابراز مخالفت با تهاجم روسیه به اوکراین

پس از آن که مهسا کمالی، بازیکن ملی‌پوش تیم فوتسال مس رفسنجان، این هفته گل پیروزی‌بخش تیمش را در مرحله یک‌‌‌چهارم پایانی لیگ برتر فوتسال بانوان ایران به ثمر رساند، با نشان دادن عبارت «جنگ را متوقف کنید» نسبت به تهاجم‌ روسیه به اوکراین واکنش نشان داد. انتشار تصویر این‌ اقدام ضدجنگ مهسا کمالی با واکنش مثبت کاربران شبکه های اجتماعی روبرو شد.

اما دو روز پس از این بازی، باشگاه مس رفسنجان با انتشار بیانیه‌ای در سایت باشگاه، ضمن احضار مهسا کمالی به کمیته انظباطی باشگاه نوشت، حرکت بازیکن تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان یک اقدام کاملا شخصی و‌ احساسی بوده است و ارتباطی با سیاست‌های ملی باشگاه مس رفسنجان ندارد. رسالت و سیاست باشگاه مس رفسنجان حرکت در جریانات سیاسی نیست.

این‌ درحالی است که باشگاه مس رفسنجان همان‌گونه که در برنامه های فرهنگی خود اعلام کرده همواره حرکت در جریانات سیاسی را جزو‌ وظایف خود برشمرده است.

در بیانیه باشگاه مس رفسنجان آمده است، طبق قوانین و مقررات این بازیکن به کمیته انظباطی باشگاه احضار شده است و‌ باشگاه خود را مکلف می‌داند با این گونه تخلفات در کمیته انضباطی با فرد خاطی برخورد قاطع انجام شود.

مهسا کمالی که به دلیل اعتراض به داوران در دیدارهای لیگ برتر فوتسال بانوان، پس از دعوت به تیم‌ ملی فوتسال ایران ماه گذشته موفق به همراهی این تیم‌ نشده بود، اکنون با نشان دادن زیرپیراهن خود با عبارت «جنگ را متوقف کنید» (STOP WAR) بار دیگر با محرومیت روبرو‌ خواهد شد.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۱۱ مارس ۲۰۲۲