دستکم ۱۹ تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه ۲۲ اسفند، جمعی از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی در شهرهای رامیان، بجنورد، کوزران، خوانسار، فرخشهر و گالیکش، مانه و سملقان، چگنی، خرمشهر، کمیجان و دهستان دابوی جنوبی در مقابل ساختمان سازمان جهاد کشاورزی شهرهای خود، گروهی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد در دامغان، اصفهان و تهران در مقابل ساختمان این صندوق، شماری بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در شهرهای کرمانشاه، اردبیل و تبریز در مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان خود، تنی چند از کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات ایران از شهرهای مختلف کشور در مقابل ساختمان وزارت ارتباطات و گروهی کارگران روزمزد پروژه‌ تجاری چند منظوره‌ فرمانیه‌ تهران در محل ساخت پروژه، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع کارکنان جهاد کشاورزی در پی فراخوان قبلی و در اعتراض به عدم تصویب طرح تسری فوق العاده خاص جهت افزایش حقوق کارکنان این سازمان، وضعیت نامناسب معیشتی آنها و عدم همخوانی آن با نرخ تورم و گرانی صورت گرفته است.

کارکنان سازمان جهاد کشاورزی روز گذشته نیز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در شهرهای مختلف کشور دست به تجمع زده بودند.

پیش از این نیز کارکنان سازمان جهاد کشاورزی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در برخی از نقاط کشور دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

تجمع بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد در دامغان، اصفهان و تهران در مقابل ساختمان این صندوق تجمع کردند.

بازنشستگان معترض، خواستار تحقق مطالبات معیشتی و حقوقی خود هستند.

بازنشستگان صندوق فولاد هر یکشنبه در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات‌شان در شهرهای مختلف کشور دست به تجمع می‌زنند.

تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۲ اسفند‌ماه ۱۴۰۰، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در شهرهای کرمانشاه، اردبیل و تبریز در مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی نسبت به سطح نازل حقوق و مستمری‌ها، مشکلات بیمه تکمیلی و وضعیت بد معیشتی خود معترض هستند.

تجمع کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات ایران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، شماری از کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات ایران از شهرهای مختلف کشور در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان وزارت ارتباطات تجمع کردند.

تجمع کارگران روزمزد پروژه‌ تجاری چند منظوره‌ی فرمانیه‌ تهران
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، کارگران روزمزد پروژه‌ی تجاری چند منظوره‌ی فرمانیه‌ی تهران، در محل ساخت پروژه تجمع کردند.

براساس این گزارش، کارگران روزمزد پروژه‌ تجاری چند منظوره‌ی فرمانیه‌ی تهران، که تعداد آن‌ها بسته به عملیات ساختمانی متفاوت است و از سال ۹۵ وارد این پروژه شده‌اند، به پرداخت نشدن طلب‌های ماه‌های اخیر خود اعتراض دارند.

در تجمع امروز حدود ۸۰ کارگر حضور داشتند؛ چراکه تعداد زیادی از کارگران به شهرستان‌های محل زندگی خود رفته‌اند. این کارگران به عنوان داربست‌بند، جوشکار، نظافت‌چی و… در این پروژه مشغول به کار هستند.

کارگران معترض می‌گویند که به دلیل نزدیک شدن به ایام نوروز و تعطیلی کارگاه در محل کار حضور ندارند و سرمایه‌گذاران پروژه هم پاسخگوی آن‌ها نبوده‌اند.

به گفته تجمع‌کنندگان بانک آینده به عنوان سرمایه‌گذار بالادستی این پروژه عظیم را با همکاری شرکت‌های دیگر می‌سازد اما مدیران این بانک خود را مسئول مستقیم پاسخگویی به کارگران نمی‌دانند.

کارگران پیش از این مقابل دفتر مرکزی بانک آینده جمع شده بودند تا با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز دستمزدهای خود را دریافت کنند. با این حال بانک خود را مسئول مستقیم پاسخگویی نمی‌داند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،  ۱۴ مارس ۲۰۲۲