احضار کیومرث امیری به سازمان اطلاعات سپاه کرمانشاه

کیومرث امیری معروف به لک امیر شاعر و روزنامه نگار اهل کرمانشاه روز یکشنبه ۲۲ اسفندماه به سازمان اطلاعات سپاه کرمانشاه احضار شد. گفته میشود که این احضار برای جلوگیری از برگزاری مراسم نوروز بوده است. در پی ممانعت این روزنامه نگار از حضور در این نهاد، امروز شنبه ۲۸ اسفندماه، نیروهای امنیتی برای پیدا کردن او در این مراسم در روستای کله جوب از توابع بخش فیروزآباد شهرستان کرمانشاه حاضر شده اند.

گفته میشود که این احضار برای جلوگیری از برگزاری مراسم نوروز بوده است. در پی ممانعت این روزنامه نگار از حضور در این نهاد، امروز شنبه ۲۸ اسفندماه، نیروهای امنیتی برای پیدا کردن او در این مراسم در روستای کله جوب از توابع بخش فیروزآباد شهرستان کرمانشاه حاضر شده‌اند.
به گفته یک منبع مطلع، شماری از اهالی روستای شاهد تعقیب آقای امیری توسط ماموران امنیتی در ساعات برگزاری مراسم‌ نوروزی بودند.

بهمن ماه سال گذشته مجوز انتشارات ماهیدشت با اعمال فشار اداره اطلاعات کرمانشاه لغو شده بود. لغو مجوز این نشریه در پی ممانعت کیومرث امیری، مدیر مسئول این نشر از حضور در اداره اطلاعات صورت گرفته بود. انتشارات ماهیدشت از سال ۱۳۷۷ به چاپ و نشر کتاب به ویژه آثار نویسندگان کرد شروع به کار کرده بود.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،  ۲۰ مارس ۲۰۲۲