پیام منوچهر بختیاری از زندان: امیدوارم سال جدید سال سقوط اهریمن و آزادی میهن باشد

منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی، در پیامی از که از زندان فرستاده است، ابراز امیدواری کرده است که سال آینده «سال سقوط اهریمن و آزادی میهن» باشد.

او گفته است که این پیام را به عنوان «دبیر جنبش دادخواهی ملت ایران که در اسارت» است، ارسال کرده و مخالفان جمهوری اسلامی را دعوت به «یکپارچگی، اتحاد و دادخواهی» کرده است.

منوچهر بختیاری پدر پویا بختیاری است که در آبان سال ۹۸ به‌دلیل اصابت گلوله به جمجمه‌اش در کرج کشته شد و در سال‌های اخیر پیگیر رسیدگی به پرونده قتل فرزندش بوده است. او که بارها بازداشت شده است، از اردیبهشت ماه در زندان به‌سرمی‌برد و علاوه بر زندان به دو سال و نیم تبعید و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

آقای بختیاری در پیام صوتی خود، با اشاره به کارنامه حاکمان جمهوری اسلامی گفته است که آنها «با خدعه و نیرنگ آمدند، فقر و فلاکت دزدی و رذالت، دشمنی و عداوت را رواج دادند، دین، استقلال و آزادی را از مردم گرفتند، خلیج فارس و دریای خزر را بخشیدند، منابع کشور را حراج کردند و جوانان معترض را کشتند».

حکومت ایران در طول دو سال گذشته نه تنها به پرونده قتل پویا بختیاری رسیدگی نکرده، بلکه علاوه بر بازداشت پدر او، سایر اعضای خانواده پویا بختیاری را با تهدید مواجه کرده است. از جمله مهرداد بختیاری، عموی پویا بختیاری به پنج سال حبس تعلیقی و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

مهرداد بختیاری همچنین شهریور امسال در پیامی ویدئویی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی را متهم کرد که ترمز خودروی شخصی‌اش را از کار انداخته و قصد جانش را کرده‌اند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا،  ۲۱ مارس ۲۰۲۲