دستکم ۱۰ تجمع اعتراضی برگزار شد

سه شنبه ۱۶ فروردین ماه، شماری از بازنشستگان شرکت مخابرات ایران در تهران، سمنان، گیلان، اصفهان، کرمانشاه، اردبیل، زنجان و سیرجان در مقابل شرکت مخابرات‌ شهرهای خود، جمعی از کارگران شهرداری رشت در مقابل درب استانداری گیلان و جمعی از خانواده های دانش آموزان در استان فارس مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان، با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

عملیاتی نشدن آیین‌نامه‌ی سال ۸۹، تاخیر در پرداخت هزینه‌های درمانی توسط بیمه‌ی طرف قرارداد مخابرات و تاخیر در پرداخت جیره‌ غیرنقدی از مهم‌ترین موارد اعتراض بازنشستگان مخابرات ایران عنوان شده است.

تجمع کارگران شهرداری رشت
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صداوسیما، امروز سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱، حدود ۲۰۰ تن از کارگران شهرداری رشت با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل درب استانداری گیلان خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

آن ها از دلایل این تجمع خود را اعتراض به کاهش حقوق و دستمزدشان عنوان کردند.

به گفته این کارگران؛ با شکایت یک شاکی خصوصی مبنی بر غیرقانونی بودن پرداخت مبالغی با عنوان حق وصول و حق تلاش به کارکنان شهرداری های کشور و بر اساس حکم صادره از سوی دیوان عدالت اداری کشور به تاریخ ۵ اسفند ۱۴۰۰، این مبالغ از حقوق آن ها حذف شده و میزان عیدی آن ها هم کاهش یافت.

بنا به گفته کارگران شهرداری، بر اساس این حکم، حدود ۳ میلیون تومان از حقوقشان کم شده است.

تجمع خانواده های دانش آموزان در فارس
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱، جمعی از خانواده های دانش آموزان در استان فارس در اعتراض به بازگشایی حضوری مدارس در شرایط کرونا، مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

آن ها طی این تجمع شعار “آموزش حضوری تعطیل باید گردد” سر دادند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۶ آوریل ۲۰۲۲